هفته دولت ۲ کارگاه کارآفرینی بانوان راه اندازی می‌شود

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت : افتتاح کارگاه سراج با برند آهو که اشتغال مستقیم ۶۸ زن سرپرست خانوار را فراهم کرده، حاصل هم افزایی چند دستگاه اجرایی است که بدون هم افرایی این اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ زهره رستمی مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با بیان اینکه انجمن زنان کارآفرین رشته چرم دوزی تسهیلات لازم ندارند، گفت : اگر مکان ثابتی برای این کارگاه که زنان بد سرپرست و یا بی سرپرست در آن مشغول به کار هستند فراهم شود، پتانسیل اشتغال ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر را دارد.

او گفت : دولت به دستگاه‌های مختلف اجرایی در بحث خانواده ۱۰ مولفه با اعتبار ویژه تکلیف کرده که امیدواریم با توجه به این ۱۰ محور شاهد ارتقا شاخص خانواده در استان باشیم.

رستمی به ۲ طرح ملی گفتگو و تاب آوری خانواده اشاره کرد و افزود: توانمندسازی زنان مناطق محروم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این دفتر در سال جاری است و پارسال توانستیم با کمک فنی حرفه‌ای ۷۵۰ نفر از زنان مناطق حاشیه نشین شهری کرمانشاه آموزش رایگان بدهیم و در صورت فراهم شدن شرایط اشتغال، آنان توانایی انجام کار را دارند.

او از راه اندازی ۲ کارگاه دیگر زنان کارآفرین در سطح استان در هفته دولت خبر داد گفت: در هفته دولت کارگاه گلیم بافی و کارگاه کاور دوزی مبلمان و لوازم برقی زنان راه اندازی می‌شود و مطئمنا در قسمت مشاغل خانگی موجب اشتغال افراد زیادی خواهد شد.

این مقام مسئول از امضاء تفاهم نامه با اداره کل پست استان برای فروش الکترونیکی محصولات کارگاهی زنان کارآفرین خبر داد گفت: در این طرح اداره پست یک غرفه مجازی برای فروش تولیدات کارگاهی زنان کارآفرین راه اندازی می‌کنند و با توجه به زیرساخت‌های منظمی که حمل و نقل در سطح استان دارد می‌توانند در فروش این محصولات تحول عظیم بوجود آورد.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری کرمانشاه از امضاء تفاهم نامه این اداره کل با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان برای بیمه زنان سرپرست خانوار شاغل خبر داد.

رئیس انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه با اشاره به خدمات انجمن زنان کارافرین استان کرمانشاه در زلزله ۷/۳ ریشتری و تولید ماسک در دوران کرونا گفت: این انجمن با وجود اینکه سه سال از تشکیل آن می‌گذارد، اما در این مدت کوتاه توانسته خدمات زیادی انجام دهد.

لیلا عسکری گفت: انجمن زنان کارآفرین در دوران کرونا با تولید ماسک اشتغال ۵۸ نفر را در منزل با رعایت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی فراهم کرده است و هنوز نیز ادامه دارد.

او مهم‌ترین کار برای محصولات بانوان کارآفرین را برندسازی دانست و افزود: امروز برند آهو در تولیدات کالا‌های چرمی توان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی را دارد و می‌تواند به راحتی بازار را بدست بگیرد بنابراین برند سازی برای فروش در بازار و حفظ مشتری و اشتغال باید اولویت کارآفرینان باشد.

عسکری با بیان اینکه با هم افزایی سمن‌ها و دولت می‌توان بسیاری از کار‌ها را به آسانی انجام داد، مهم‌ترین مشکل انجمن کارآفرین زنان را نداشتن مکان برای راه اندازی کارگاه برشمرد و خواستار توجه ویژه دولت و دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مشکل شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار