آثار باستانی شهرستان حاجی آباد قربانی بی تدبیری مسئولان

شهرستان حاجی آباد دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که بسیار بکر مانده‌اند، اما حال و روز چندان خوشی ندارند و به دلیل بی تدبیری مسئولان در حال تخریب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، قلعه تاریخی حاجی آباد مربوط به دوره ایلخانیان و صفویه در ورودی این شهر قرار دارد و نماد فرهنگ، هویت و تاریخ این شهرستان است، اما از سال‌ها پیش به دلیل بی تدبیری مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری در حال تخریب است.

علیرضا حسن زاده، شهردار حاجی آباد گفت: در سال‌های گذشته ۳۶۰ میلیون تومان توسط شهرداری برای بازسازی و مرمت قلعه باستانی حاجی آباد هزینه شده که بسیار ناچیز است و تغییر چشمگیری در بنا ایجاد نشده است.

حسن زاده افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان برای مرمت آثار تاریخی این شهرستان هیچگونه هزینه‌ای نکرده است.

آثار باستانی شهرستان حاجی آباد قربانی بی تدبیری مسئولان

یکی دیگر از آثار تاریخی مهم شهرستان حاجی‌آباد، گورستان باستانی این شهر است که به گفته کارشناسان قدمت آن مربوط به چند هزار سال قبل از میلاد است.

این اثر تاریخی به دلیل عبور خط لوله گاز به استان کرمان مورد تهاجم پیمانکاران قرار گرفته و گفته می‌شود که بیش از ۸۰ درصد آن به طور کلی تخریب شده است و مشخص نیست که مسئولان و ناظران طرح چگونه مجوز حفاری در این منطقه را صادر کرده اند.


بیشتر بخوانید


یکی از موضوعات دیگر قابل بحث در حوزه میراث فرهنگی وجود ساختمانی بلااستفاده مربوط به گردشگری و جهانگردی است که در دهه ۶۰ احداث شده، اما بهره‌ برداری نشدن از این ساختمان موجب شده در این سال‌ها ساختمان تبدیل به مکانی نا امن و پاتوقی برای معتادان خیابانی شود.

آثار باستانی شهرستان حاجی آباد قربانی بی تدبیری مسئولان

ابراهیم دره شیری، رئیس شورای اسلامی شهر حاجی آباد گفت: هیچ نگاه مثبتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان به شهرستان حاجی آباد نشده است.

دره شیری افزود: آثار باستانی و تاریخی هر شهر نماد هویت آن منطقه است که در حاجی آباد به این مهم رسیدگی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر حاجی آباد افزود: نبود اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان حاجی آباد و وجود تنها یک نمایندگی در این شهرستان باعث تعجب است.

انتظار می‌رود که مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان پاسخگوی مطالبات به حق مردم این شهرستان باشند و اقدامات موثری در جهت حفظ و احیای آثار تاریخی و باستانی در این شهرستان انجام دهند.

منبع خبر: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.