رئیس بنیاد مسکن خبر داد؛

اتمام ساخت یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

تابش گفت: ساخت یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی را از سال ۹۱ تا کنون به اتمام رسانده ایم.

به گزارش خبرنگارمسکنگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یک نهاد خدمتگزار متعلق به انقلاب است، گفت: بنیاد مسکن برنامه‌های ویژه‌ای برای بازسازی بهسازی به مناطق سیل زده و زلزله زده داشت و تمام این اقدامات چشمگیر بوده است.

او ادامه داد: از سال ۹۱ تاکنون یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در این بخش را به اتمام رسانده ایم و ۲۵۰ هزار واحد نیمه تمام است که به زودی به اتمام می رسانیم.  امسال تلاش می‌کنیم ۳۱۰ هزار واحد مسکونی طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده‌ایم آغاز و به اتمام برسانیم.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه از مجموع آنها این واحدها که بخش عمده آن ها کاربری مسکونی است، گفت: ۵۰۶ هزار واحد مسکونی در مناطق آسیب دیده را بازسازی و نوسازی  کرده ایم، بخشی از این واحدها تعمیراتی و بازسازی بوده است.
بیشتر بخوانید  

او توضیح داد: در استان کرمانشاه با توجه به زلزله شدیدی که رخ داده بود توانستیم ظرف یک و نیم سال واحدها را بازسازی کنیم و با توجه به حضور وزیر راه وشهرسازی و مقام معظم رهبری و قولی که به مردم داده بود توانستیم و این واحدهای آسیب دیده را به اتمام برسانیم.

تابش تصریح کرد: همکاران ما در بنیاد مسکن از دل و جان در این مناطق حضور پیدا کرده اند و بازسازی را برعهده گرفته اند و هم اکنون چهره قدیم سرپل ذهاب با چهره جدید کنونی بسیار متفاوت است و تمامی واحدها با بهترین کیفیت احداث شده اند.

او با اشاره به اینکه در مناطق سیل زده که شامل ۲۵ استان می‌شود در سال گذشته  توانستیم بازسازی های خوبی را انجام دهیم، گفت: ۶۰ تا ۷۰ هزار واحد مسکونی را بازسازی و ۹۰ تا ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را هم تعمیر کرده‌ایم.

او یادآور شد : ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه برای بازسازی و تعمیر در داخل شهرها از جمله ساخت دیوارهای حائل در این مناطق هزینه شده است.

تابش توضیح داد: بنیاد مسکن برای ساخت سعی داشت واحدهای بسیار محکم و با کیفیت بسازد و با توجه به آنکه بسیاری از این واحدها در اطراف رودخانه بودند محافظ هایی را برای حفاظت از آنها در نظر گرفته‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن همچنین در ادامه به وضعیت مسکن های روستایی هم اشاره کرد و گفت: ساخت واحدهای مسکن روستایی به جای خوبی رسیده و امروز اجرای این واحدها با یک سیل و زلزله جدید دچار خسارت نخواهند شد.

تابش اضافه کرد: از ۵ میلیون واحد مسکونی ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحد مسکونی نوسازی شده و ۵۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکونی هم در دست اجرا داریم در صدد هستیم سالیانه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به اتمام برسانیم.

تابش همچنین در ادامه به برنامه مسکن محرومان هم اشاره کرد و گفت:  طرح مسکن محرومان در ١٢ استان در حال اجراست و تاکنون ۲۵ هزار واحد مسکونی را تحویل داده ایم و۵۰ هزار واحد نیز تا پایان دولت تکمیل و تحویل داده خواهد شد.

او توضیح داد: برای این واحدها ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ کم و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت خواهد شد، ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی  آغاز شده است.

جزئیات ساخت مسکن محرومان در سیستان و بلوچستان 

تابش بیان کرد: در بافت‌های فرسوده اطراف شهرها هم طرح بزرگی را آغاز کرده‌ایم و برای ۱۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق از جمله سیستان و بلوچستان تسهیلات ارزان قیمت را پرداخت خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن یادآور شد: ساخت مسکن مهر در شهرهای کوچک بر عهده ما بوده به صورت کامل پرونده آنها را بسته ایم. ساخت سالیانه ۱۰ هزار واحد مسکن مهر را در دستور کار خود قرار داده بودیم که دو سال پیش پرونده آنها را بستیم.

او اظهار کرد: امروز تنها ۳ هزار واحد مسکن مهر مشکل حقوقی داشتند که به محض رفع مشکل آنها، اجرا را به تمام خواهیم رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار