ایجاد منطقه آزاد تجاری فرصتی برای رفع محرومیت در منطقه است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری فرصتی برای سرریز سرمایه‌ها و رفع محرومیت در منطقه‌ است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  حسین پیرموذن ، رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: خلاء قانونی در راه‌اندازی منطقه آزاد اردبیل وجود ندارد و اردبیل بهترین مکان برای راه اندازی این منطقه می‌باشد.

او با بیان اینکه اردبیل بزرگترین منطقه مرزی برای تبادلات اقتصادی است، افزود: در شرایط فعلی کرونا میزان صادرات نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته که نشان می‌دهد مبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه رو به توسعه است.

پیرموذن بیان کرد: با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری ،استان اردبیل توان صادرات محصولات کشاورزی به میزان سه میلون تن را دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد تجاری فرصتی برای سرریز سرمایه‌ها و رفع محرومیت در منطقه‌ است، چون تجربه نشان داده با ایجاد منطقه آزاد تجاری حداقل در بخش سفرهای داخلی جریان جابجایی مسافران کاملا معنادار تغییر می‌کند.

او بیان کرد: ما نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های جدید، اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف اقتصادی و جذب سرمایه‌ها هستیم و امتیازات منطقه آزاد همه را برای استان فراهم می‌کند.

پیرموذن افزود: از طرفی محرومیت اردبیل زمانی برداشته خواهد شد که این استان وارد  بازارهای تجاری بین‌المللی شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل گفت: این استان در بخش‌های مختلف بازرگانی، صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد که با راه‌اندازی منطقه آزاد می‌توان به توسعه پایدار دست یافت.

او افزود: از بین استان‌های اردبیل ، آذربایجان‌شرقی و گیلان ، این استان به سبب دارا بودن زیرساخت‌های لازم و مرزهای طولانی و نزدیک با کشور همسایه به عنوان مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان انتخاب و طرف آذری هم توافق اولیه را قبول کرده است.

او با بیان اینکه شهرک  مشترک اردبیل را از بن‌بست خارج می‌کند،گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک و اتصال خط ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان نتیجه تمام تلاش‌های مسوولان است که امروز از سوی استاندار اردبیل عملیاتی می‌شود و با تحقق این ۲ طرح شاهد توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان خواهیم بود.

پیرموذن افزود: احداث این شهرک صنعتی موجب تحولات عظیمی در حوزه اقتصادی در استان و کشور شده و از طریق این شهرک می‌توان از امتیازات ۲ کشور در بحث رونق اقتصادی و تجاری استفاده کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار