کرمی تأکید کرد؛

ضرورت ارتقای ظرفیت امداد و نجات در تهران

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت توسعه ظرفیت امداد و نجات و ارتقا سطح آمادگی شهر تهران با همکاری جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست هم اندیشی و افزایش زمینه‌های همکاری سازمان مدیریت بحران شهر تهران و جمعیت هلال احمر استان تهران که در محل جمعیت هلال احمر استان تهران برگزار شد، با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران در شهرتهران، گفت: لازم است که زیرساخت‌های امداد و نجات در تهران گسترش پیدا کند، چرا که با توجه به گستردگی پایتخت ذخیره سازی مناسب تجهیزات و امکانات امدادی برای پاسخگویی به سوانح و حوادث مختلف امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در این زمینه لازم است که ظرفیت‌های موجود مدیریت شهری نیز با هدف هم افزایی توان آمادگی و مقابله در شهر تهران مورد توجه قرار گیرد، گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سال‌های گذشته همکاری گسترده‌ای با جمعیت هلال احمر استان تهران داشته و برخی از واحد‌های هلال احمر با هدف خدمات رسانی مطلوب به شهروندان به منظور تسریع در ارائه خدمات امدادی در سطح شهر تهران در پایگاه‌های مدیریت بحران مستقر شده‌اند، ما همچنان از افزایش همکاری‌ها استقبال می‌کنیم و البته آن را یک ضرورت برای تهران نیز می‌دانیم.

کرمی محمدی با اشاره به اهداف مشترک جمعیت هلال احمر و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ارائه آموزش به شهروندان گفت: یکی از اقدامات آموزشی سازمان مدیریت بحران تهران اجرای طرح مدرسه آماده و ارائه آموزش‌های مختلف به شهروندان در فضای مجازی است. این آموزش‌ها متناسب با سن، تحصیلات و ... نیز در نظر گرفتن فرصت شهروندان برای فراگیری تهیه و در سامانه شهرآماده بارگذاری شده است می‌توان از این ظرفیت نیز در همکاری مشترک استفاده کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین با اشاره به توافقنامه مشترک همکاری این سازمان با جمعیت هلال احمر استان تهران، گفت: این توافقنامه به زودی در پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران واقع در پهنه‌های پنجگانه تهران اجرایی خواهد شد و در حال حاضر مشغول نگارش و تدوین نهایی بند‌ها و مفاد آن هستیم.

شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های طرفین در حوزه‌های آمادگی و مقابله با حوادث گفت: جمعیت هلال احمر و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حوزه‌ها و موضوعاتی نظیر ارائه آموزش‌های همگانی، دپوی اقلام امدادی و ایجاد هماهنگی‌های لازم در زمان بحران زمینه‌های همکاری بسیاری دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار