در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چرا به کارگران پیمانی سختی کار تعلق نمی‌گیرد؟

مدیرکل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی درباره تفاوت سختی کار برای نیروی کار پیمانی و قراردادی، توضیحاتی داد.

محمد محمدی مدیرکل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در گفت‎‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفاوت سختی کار برای نیروی کار پیمانی و قراردادی، اظهار کرد: کارگر پیمانی به دلیل اینکه محیط کار ثابت ندارد و قرارداد موقت با کارفرما دارد شرایطش با کارگر قراردادی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه دستمزد و مزایای کارگران پیمانی براساس قانون کار پرداخت می‌شود، گفت: گاهی اوقات برخی از کارفرمایان حقوق و مزایای کمتری به کارگران پیمانی پرداخت می‌کند که همین موضوع هم می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه اگر کارگر پیمانی در محیط ثابتی کار کند و شغل‌اش سخت و زیان آور باشد در کمیته استانی مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: اگر محیط کار ثابت نباشد سختی کار به کارگران تعلق نمی‌گیرد و اکثرا هم محیط کار کارگران پیمانی ثابت نیست همچنین تکالیف واگذارنده کار و پیمانکار برای دریافت سختی کار باید مشخص باشد.

مدیرکل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی  خاطرنشان کرد: کارگران پیمانی که درخواست سخت و زیان آور دارند می‌توانند درخواست خود را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنند بعد از بررسی اگر شرایط مشخص را داشت یعنی محیط کار ثابت بود و تکالیف واگذارنده کار و پیمانکار نیز معین شده بود، سختی کار نیز به آنها نیز تعلق می‌گیرد و سازمان تامین اجتماعی ۴ درصد سهم کارفرما برای مشاغل سخت و زیان آور را از کارفرمایان دریافت می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
علی
۰۶:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام من 12 سال پیمانکار بودم، در شرکتی که 100 در صد سهامش مال ایران خودرو ست، قسمت تولید هم مشغولم الان یک سال و نیم هست قرارداد شدم، این 12 سال پیمانکارم چرا سختی کار بهش نمیدن؟؟؟؟؟ محل شرکت هم ثابته
آخرین اخبار