رئیس ستاد عتبات عالیات خرمشهر:

مردم به مرز شلمچه مراجعه نکنند/ امسال مرز پذیرای مسافران اربعین نیست

سردار تابنده گفت: مرز شلمچه به علت گسترش ویروس کرونا بسته است و شهروندان به این مرز مراجعه نکنند.

سردار تابنده رئیس ستاد عتبات عالیات خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،در خصوص بسته شدن مرز شلمچه و عبور زوار اربعین حسینی از این مرز گفت: براساس اعلام مسئولان عراقی مرز بین ایران و عراق به دلیل گسترش ویروس کرونا در این دو کشور برای عبور زوار و شرکت در اربعین حسینی بسته شده است و امکان حضور زائران خارجی در این کشور وجود ندارد.

او با بیان اینکه مرز شلمچه در حال حاضر پذیرش زوار اربعین حسینی را ندارد، تصریح کرد:هموطنانی که به سمت مرزها در حرکت هستند و یا قصد عزیمت دارند به اخبار منتشره درخصوص صدور مجوز ورود به عراق، چه انفرادی و یا دسته جمعی، محدود یا غیرآن، توجه نکنند و تنها اخبار موثق را از رسانه های ملی دنبال کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات خرمشهر افزود: در مرز شلمچه هیچ گونه امکانات اولیه برای استقبال از زائران وجود ندارد  به همین دلیل مردم از تجمع در نقاط مرزی خودداری کنند.

سردار تابنده ضمن عذر خواهی از تمامی هموطنان عزیز و هیئت های مذهبی که همه ساله به مرز شلمچه مراجعه می کردند تا به سمت عراق سفر کنند،گفت: امسال با توجه به همه گیری ویروس کرونا امکان سفر و حضور در اربعین حسینی وجود ندارد ، ان شاء الله سال آینده با همکاری مردم بتوانیم مراسم باشکوه اربعین را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.