رئیس کانون کارگران ساختمانی قم از راه اندازی سامانه ای برای حفظ حرمت کارگران و جلوگیری از تجمع آن‌ها در معابر شهری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،شیری، رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم از راه اندازی سامانه‌ای به منظور ساماندهی کارگران ساختمانی در آینده نزدیک خبر داد.

او هدف از راه اندازی این سامانه را حفظ حرمت کارگران ساختمانی و جلوگیری از تجمع آن‌ها در معابر شهر عنوان کرد و گفت: از این طریق، کارفرمایان می‌توانند تقاضای خود را در سامانه ثبت کنند.


او در عین حال از قول مساعد شهرداری و شورای شهر برای اختصاص زمین مناسب و اعتبار مورد نیاز برای ساخت اماکن استقرار کارگران ساختمانی سخن گفت و افزود: این وعده هنوز به طورکامل محقق نشده است.


رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم اظهار کرد: در حال حاضر یک سازه سبک در میدان نبوت از سوی  شهرداری احداث شده، اما هنوز به طور کامل تجهیز و آماده نشده است.


 شیری افزود: مقرر شده است پس از راه اندازی اولین مکان در میدان نبوت دو مکان دیگر در میدان مفید و شهید محلاتی هم راه اندازی شود.


 حیدری فرماندار قم هم که میهمان تلفنی این برنامه بود از تشکیل کارگروهی برای ساماندهی کارگران ساختمانی با دستور استاندار خبر داد و گفت: وظیفه اصلی این کمیته ساماندهی است و اختصاص زمین و احداث ساختمان، جزئی از آن است.


او افزود: شورای اسلامی شهر قم قول داده است زمین مناسب برای استقرار کارگران  را اختصاص دهد هرچند همه دستگاه‌های مرتبط موظفند بخشی از کار‌ها را برعهده بگیرند.

انتهای پبام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار