با حضور معاون درمان وزیر بهداشت؛

بیمارستان تنفسی ۶۴ تختخوابی زابل افتتاح شد

بیمارستان ۶۴ تختخوابی زابل با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان استانی امروزتوسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر هادی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل اظهارداشت: عملیات ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی زابل با زیربنای پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع از سال ۹۴ در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده بود.

دکتر هادی میرزایی افزود: برای راه‌اندازی این بیمارستان تخصصی تنفسی ۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

او  ادامه داد: با توجه به شرایط حاد منطقه سیستان به لحاظ توفان شن، ریزگردها و همجواری با کشور افغانستان به عنوان کانون بسیاری از بیماری‌های ریوی، ساخت بیمارستان تخصصی تنفسی در زابل لازم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: وزش توفان‌های شدید همراه با گرد و خاک و هجوم شن‌های روان در سیستان که سالانه ۱۶۰ تا ۱۸۰ روز ادامه دارد سبب شده همواره تعداد زیادی از مردم منطقه به دلیل مشکلات تنفسی در مراکز بهداشتی و درمانی بستری شوند.

 استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زابل، مناطق مرکزی شامل زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان و سیب سوران زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مناطق جنوبی شامل ایرانشهر، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار