کلاهبرداری روانپزشک قلابی در فضای مجازی

رییس پلیس فتای تهران از دستگیری مردی که خود را در شبکه‌های اجتماعی روانپزشک متخصص معرفی و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: هجدهم تیرماه خانمی ۳۸ ساله ساکن غرب تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، در شبکه‌های اجتماعی به گروه و کانال تلگرامی و اینستاگرامی روبه رو شدم که مدیر کانال خود را روانپزشک و مشاور ازدواج معرفی و تعدادی زیادی دنبال کننده داشت.

وی گفت: شاکی ادامه داد، به دنبال کنندگان مدیر گروه پیوستم و بعد از کمی گفتگو و پیام گذاشتن برای مدیر، با وی صحبت و تقاضای ارائه مشاوره ازدواج کردم و به درخواست مدیر گروه مبالغی را به حساب وی واریز کردم، اما مدیر گروه خدمات مشاوره‌ای ارائه نکردند و متوجه کلاهبرداری شدم.


بیشتربخوانید


این مقام سایبری با اشاره به اینکه بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و خیلی زود هویت و مخفگیاه متهم مورد شناسایی قرار گرفتف گفت: بررسی‌های پلیسی نشان از یان داشت که متهم با راه اندازی ربات، کانال و گروه تلگرامی و یک صفحه اینستاگرامی تعداد زیادی دنبال کننده دارد و با فریب کسانی که قصد ازدواج دارند با دریافت مبالغی از آنان کلاهبرداری می‌کند.

رییس پلیس فتا تصریح کرد: با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به گلی فتا انتقال یافت و در همان بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

وی از کاربران فضای مجازی گفت: دقت داشته باشید هویت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌باشد و واریز هر گونه وجه به افراد یا موسسات ناشناس بدون اطمینان کامل از صحت اطلاعات، مجوز‌ها و هویت آن‌ها خودداری کنید،

منبع: پایگاه خبری پلیس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.