کرونا روند افزایشی به خود گرفته است/ لزوم نصب تجهیزات بهداشتی در مدارس

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیماری کرونا در استان روند افزایشی دارد گفت: در صورتی که مراقبت و نظارت لازم انجام نگیرید شاهد سیر صعودی بیماری و ایجاد مشکل در بیمارستان‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی عصر روز پنجشنبه در شصت و ششمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با قدردانی از تلاش کادر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، روسای شبکه بهداشت، پزشکان و پرستاران و نیرو‌های خدماتی بیمارستانی از اهتمام نماینده، ولی فقیه، مدیرکل تبلیغات اسلامی و روحانیون و هیات‌های مذهبی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دهه اول ماه محرم نیز تقدیر کرد و گفت: انتظار می‌رود به جهت پیشگیری از روند صعودی بیماری کرونا عزاداری‌های دهه آخر ماه صفر با دستور العمل‌های جدی بهداشتی و طبق مصوبات ستاد ملی برگزار شود.

شهریاری با تاکید بر اینکه مردم و برخی مسئولین دچار یک بی تفاوتی اندک نسبت به بیماری کرونا شده اند افزود: جریان سخت و ادامه دار این بیماری نباید باعث شود تا مردم و مسئولین نسبت به آن دچار بی تفاوتی و عادی انگاری شوند.

او ادامه داد: پرهیز از برگزاری و حضور در تجمعات و مهمانی‌ها و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل بیماری بسیار موثر خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: کمیته تجهیز مدارس به ملزومات بهداشتی باید هرچه سریعتر نسبت به رفع نواقصات و تامین نیاز‌های بهداشتی مدارس اقدام نمایند.

شهریاری تداوم طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال را خواستار شد و گفت: این طرح ارزشمند در صورت گسترش می‌تواند نتایج موثری در کاهش ابتلا و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا داشته باشد.

او تقویت اطلاع رسانی، توجه فرمانداران به نحوه اجرای دستور العمل‌های بهداشتی در ادارات، مراکز تجاری و بانک‌ها و تداوم پویش‌های مردمی حمایت از اقشار آسیب پذیر را نیز مورد تاکید قرار داد.
 
انتهای پیام/ن م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.