رئیس اف بی آی: روسیه می‌کوشد در انتخابات آمریکا دخالت کند

رئیس پلیس فدرال آمریکا بار دیگر روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریستوفر ری، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) مدعی شد روسیه در تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا است.

بر این اساس، کریستوفر ری در جلسه استماع کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان امریکا گفت: ارزیابی‌های اطلاعاتی ما حاکی از تلاش مسکو برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری است. این کشور با اقدامات مخرب، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها می‌کوشد باعث تضعیف کارزار انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات شود.

پیش تر یک مقام ارشد سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا در شکایتی افشاگرانه گفت: به وی دستور داده بودند ارائه گزارش درباره تهدید دخالت روسیه در آمریکا را متوقف و درباره دخالت چین و ایران گزارش دهد.

رویترز که نامی از این مقام آمریکایی نبرد افزود: این شخص در شکایتی افشاگرانه گفت دستور توقف گزارش دهی درباره روسیه و آغاز گزارش دهی درباره چین و ایران از مشاور امنیت ملی آمریکا ناشی شده است.

همچنین کامالا هریس، معاون جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، چند روز پیش مدعی شد در صورتی که جو بایدن در انتخابات شکست بخورد، روسیه مقصر اصلی خواهد بود.

وی مدعی شد: «اگر بایدن در انتخابات شکست بخورد این امر به دلیل دخالت روسیه است».

پیش‌تر نیز سایر مقامات رسمی آمریکا مانند رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرده بودند که روسیه، ایران و چین قصد دارند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا دخالت کنند. حالا این ادعا از سوی دموکرات‌ها مطرح شده تا در صورت شکست دست‌آویزی برای عدم پذیرش نتایج انتخابات داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
اگر ترامپ دوباره ریئس جمهور شود،مردم ایران باید فاتحه خود را بخوانند!
آخرین اخبار