نماز جمعه امروز در ۱۰ شهر استان بوشهر اقامه می‌شود

نماز جمعه طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا امروز در ۱۰ شهر استان بوشهر که در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی هستند، اقامه می‌شود.

نماز جمعه امروز در ۱۰ شهر استان بوشهر اقامه می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان بوشهر گفت: همان گونه که با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری نماز جمعه به منظور حفظ سلامت مردم متوقف شد اکنون هم با توجه به مصوبه اخیر این ستاد مبنی بر اینکه می‌توان نماز جمعه را در مناطق نارنجی و زرد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه کرد، این آیین امروز در ۱۰ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری افزود: این شهرها شامل شهر‌های دیر، دیلم، بردخون، آبدان، امام حسن، جم، کنگان، سیراف، خورموج و کاکی است.

او با اشاره به اینکه جایگاه‌های نماز قبل از حضور نمازگزاران ضدعفونی شده‌اند، بیان کرد: از نمازگزاران هم خواسته شده مهر و تسبیح شخصی خود را همراه داشته باشند، ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و سالمندان و کسانی که بیماران زمینه‌ای دارند از حضور در این آیین بپرهیزند.


بیشتر بخوانید


پس از وقفه‌ای که از نهم اسفند ۹۸ به علت شیوع کرونا در اقامه نماز جمعه به وجود آمد، از نوزدهم اردیبهشت برگزاری این آیین در برخی نقاط استان بوشهر از سر گرفته شد.

در ۲۵ شهر استان بوشهر نماز جمعه اقامه می‌شود که پس از مجوز ستاد ملی کرونا، نوزدهم اردیبهشت این آیین در پنج شهر شامل دیر، آبدان و بردخون در شهرستان دیر و خورموج و کاکی در شهرستان دشتی برگزار شد.

سپس دوم خرداد دو شهر اهرم و دلوار در شهرستان تنگستان و شانزدهم خرداد، ۶ شهر دیگر شامل دیلم، امام حسن، گناوه، ریگ، کنگان و سیراف به شهر‌های برگزار کننده نماز جمعه افزوده شدند.

 از ۲۳ خرداد تا کنون به علت شیوع کرونا اقامه نماز جمعه در این شهرها هم متوقف شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.