نمایش دو نقطه سبز و نارنجی در iOS 14 به چه معنا است؟

کاربران پس از بروزرسانی گوشی خود به iOS 14 شاهد فعال شدن دو نقطه رنگی در بالای گوشی خود شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته شرکت اپل نسخه نهایی سیستم عامل iOS 14 را در دسترس کاربران خود که از نسل گوشی iPhone 6s به بعد استفاده می‌کنند، قرار داد. به دلیل وجود قابلیت‌های بسیار جذاب در این نسخه از سیستم عامل اپل و همچنین اعمال تغییرات نسبتا زیاد در ظاهر Home Screen سیستم عامل iOS 14 سبب شد تا بسیاری از کاربران این شرکت به محض عرضه این نسخه از سیستم عامل اپل، آن را دریافت و روی گوشی خود نصب کنند.

اما یکی از مسائلی که تقریبا تمامی کاربران پس از نصب نسخه جدید iOS مشاهده کردند، روشن شدن یک نقطه نارنجی یا سبز حین استفاده از برخی برنامه‌ها بود. این موضوع یک نقص در برنامه نویسی سیستم عامل iOS نیست و شرکت اپل با هدف ارتقاء امنیت و حریم خصوصی کاربران این نقطه را به گوشی‌های خود اضافه کرده است. محل قرارگیری این نقطه رنگی، در بالا و سمت راست گوشی‌های پشتیبانی کننده از iOS 14 است، اما هیچ ارتباطی با شبکه یا وضعیت اتصال گوشی به اینترنت ندارد.

IOS 14

اپل برای بالا بردن امنیت کاربران از دو نقطه رنگی استفاده می‌کند

نمایش نقطه نارنجی روی نمایشگر گوشی به معنای استفاده یکی از میکروفن‌های گوشی است و به کاربر اعلام می‌کند که یک برنامه در حال ضبط کردن صدای او است. برخی مواقع نیز ممکن است کاربر با فعال شدن یک نقطه سبز روی نمایشگر خود مواجه شود که به معنای استفاده یکی از برنامه‌ها از دوربین گوشی است.

این دو نقطه عملکردی مانند ال ای دی‌های استفاده شده در لپ تاپ‌های شرکت اپل را دارند که در کنار دوربین آن‌ها نصب شده و اکنون این قابلیت به گوشی‌های شرکت اپل نیز اضافه شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۲:۳۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
این ویژگی برای حفظ حریم خصوصی خیلی خوبه و ان شاءالله توی گوشی های ایرانی مثل شاهین ۲ جی ال ایکس هم اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۳:۳۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
الان اين خوبه يا بده؟؟؟
Turkey
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
چطور ميشه فهميد اگر چراغ نارنجي روشن شد كدوم برنامه بدافزار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
چه جالب !!شرکت اپل یک پرچمدار جهانی است.
Iran (Islamic Republic of)
اسفند یار
۰۹:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
آخه من نمیدونم اونهایی که میخرند به کدوم امکاناتش دل خوش کردند؟ هنوز هم که هنوزه حتی یه بلوتوث ساده هم نداره! مموری اکسترنال هم که نمیخوره! حتی فایل منیجر هم نداره! اکثر امکاناتش هم که پولیه! در طراحی ظاهری هم که اصلاً تنوع نداره!
خودشو بکشه چند سالی یه بار فقط یه مدل گوشی از خودش در میکنه! نسبت به گوشیهای با امکانات سخت افزاری مشابه خیلی خیلی گرون تره! داره فقط نون اسمشو میخوره! حیف پول که بدیم به سیب گاز زده!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اطلاعات کامل نداری خواهشنا نظر نده
مطمئنم که نداری ایفون و یا کامل بلد نیستی
Iran (Islamic Republic of)
هادی ماکو
۲۲:۱۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
خخخخ
معلومه آیفون ن داری ن دیدی

آیفون هم بلوتوث داره هم فایل منیجر داره هم همیچیزش پولی نیست
آخرین اخبار