چهار جراحی موفق تعویض مفصل زانو و لگن در بیمارستان سردشت

با تلاش متخصصان بیمارستان امام (ره) سردشت چهار جراحی موفق تعویض مفصل لگن و زانو انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،روژان قادری مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: بیمارانی که تحت تعویض مفصل زانو قرار گرفتند، دو خانم و دو آقا بودند که به علت تخریب مفصل زانو و آسیب جدی به لگن جراحی شدند.

روژان قادری افزود: این عمل‌های جراحی ۲ ساعته پس از کسب نظر متخصص بیهوشی انجام شد و بیماران در حال حاضر با حال عمومی مساعد تحت مراقبت قرار دارند.

قادری بیان کرد: در این عمل جراحی‌ها، سطح مفصل استخوان‌های زانو و لگن با یک سطح مصنوعی جایگزین شد.

او اظهار داشت: مهمترین هدف تعویض زانو از بین بردن دردی است که در اثر سایدگی، آرتروز و رماتیسم یا تخریب سطح مفصلی ایجاد می‌شود و به دست آرودن دامنه حرکتی مطلوب در سطح مفصل زانو و اصلاح تغییر شکل ایجاد شده در زانو از دیگر نتایج آن است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: وقتی غضروف مفصل زانو به هر علتی تخریب شود، حرکت مفصل زانو دردناک شده و مفصل دچار خشکی و محدودیت حرکتی می‌شود؛ مهمترین عامل جهت تصمیم‌گیری در خصوص این جراحی، شدت درد بیمار و ناتوانی در انجام امور روزمره زندگی است.

قادر در خصوص جراحی مفصل لگن نیز عنوان کرد: هنگامی که مفصل لگن دچار آسیب می‌شود، مشکل ایجاد شده می‌تواند تاثیری جدی بر تمام بدن فرد و انجام فعالیت‌های عادی داشته باشد.

او اضافه کرد: در چنین شرایطی هنگامی که این مفصل به دلیل شکستگی، آرتروز یا سایر مشکلات احتمالی دچار آسیب شدید شود، عمل جراحی تعویض مفصل لگن به بیمار پیشنهاد می‌شود.

بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.