رئیس شورای اسلامی شهر آبادان:

حق عوارض آلایندگی آبادان هنوز جبران نشده است

ناصر کعبی گفت: برای جبران حقی که تحت عنوان آلایندگی پالایشگاه طی سال‌های گذشته از مردم آبادان ضایع شده است، اصلاح قانون و بازگشت ۶ درصد خوب، اما کم است.

ناصر کعبی رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، با اشاره به اصلاح قانون ششم و افزایش حق ضریب آلایندگی آبادان گفت: بازنگری این قانون و تلاش برای اعاده حق مردم آبادان از میزان آلایندگی پالایشگاه بعد از حقی که سال‌ها از مردم آبادان ضایع شد، قابل تقدیر است، اما به نظر بنده باز هم کم است و جای اصلاح و افزایش ضریب دارد.

او افزود: زمانی که پالایشگاه و سایر شرکت‌های آلاینده در مرکز شهر آبادان و همجوار با منازل، بازار‌ها و محل‌های رفت و آمد مردم آبادان باشد و سهم آلایندگی این شرکت‌ها به مناطقی غیر از آبادان برود با هیچ منطقی توجیه پذیر نیست و ظلم آشکار است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان خاطرنشان کرد: با این وجود و تبعات سنگینی که تقسیم ناعادلانه سهم آلایندگی برای حوزه خدمات شهری آبادان در پی داشت، مردم و مسئولان این شهر همواره بنا به رعایت حسن همجواری با شهر‌های اطراف به قانون تمکین کرده اند، اما متاسفانه برخی از مسئولان شهر‌های اطراف چنین نگاهی ندارند و برای جلب توجه مردم اصول و اخلاق را زیر پا می‌گذارند.

ناصر کعبی گفت: ضمن قدردانی از نمایندگان محترم و به ویژه جلیل مختار بابت تلاش برای بازگرداندن حق ضایع شده‌ی آبادان از عوارض آلایندگی معتقدم این قانون هنوز هم جای اصلاح دارد و چنانچه کارشناسان محیط زیست بخواهند با انصاف و بر اساس واقعیت‌های موجود تصمیم گیری کنند، سهم مردم آبادان از محل عوارض آلایندگی بیشتر از ضریب فعلی است و امیدواریم با تلاش نمایندگان محترم در مجلس این حق بازگردانده شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.