معاون پژوهش دانشگاه پیام نور:

دانش آموختگان رشته شیمی، بیکار نمی‌مانند

کریمی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که دانش آموختگان رشته شیمی، آینده کاری و شغل مناسبی دارند و بیکار نمی‌مانند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد علی کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به نقش و اهمیت رشته شیمی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و کارآفرینی اظهار کرد: شیمی رشته‌ای پولساز است و با توجه به پتانسیل کشور در حوزه‌های مختلف اعم از؛ منابع طبیعی، نفت، گاز، پتروشیمی و معدن، نیاز به دانش آموختگان این رشته بسیار بالاست.

کریمی در شانزدهمین همایش ملی شیمی دانشگاه پیام نور گفت: گروه شیمی دانشگاه پیام نور با ۲۰۰ عضو هیات علمی و ۷۰ مرکز مجری، سهم قابل توجهی از دانش آموختگان این رشته در مقاطع مختلف را به خود اختصاص داده است و با برگزاری ۱۶ دوره همایش در ادوار مختلف توانسته جایگاه مناسب علمی وپژوهشی را با همکاری انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران کسب کنند.

استاد تمام گروه شیمی درخصوص وضعیت اشتغال دانش آموختگان رشته شیمی تصریح کرد: تجربه و آمار‌ها نشان می‌دهد که دانش آموختگان این رشته معمولا آینده کاری و شغل مناسبی دارند و کمتر شیمی دان را می‌توان یافت که بیکار باشد.

او گفت: اکثر دانشجویان رشته شیمی دانشگاه پیام نور در همان دوره دانش آموختگی شاغل هستند.

کریمی همچنین به شانزدهمین همایش ملی شیمی که به صورت مجازی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: دوران شیوع بیماری کرونا علاوه بر مخاطراتی که به همراه داشته، فرصت‌های خوبی نیز پیش پای خانواده ها، دانشجویان و محققان قرار داده و کمترین محاسن آن یادگیری شیوه‌های نوین و الکترونیکی است که یقینا" سواد علمی خانواده‌های ایرانی را بهبود خواهد بخشید.

او تصریح کرد: با برگزاری چنین همایش‌هایی در تمامی سطوح و رشته‌ها در دانشگاه پیام نور شاهد ارائه دستاورد‌های موثر در اتقاء دانش و علوم به ویژه علوم پایه و مادر خواهیم بود.

شانزدهمین همایش ملی شیمی با حضور کریمی معاون پژوهش و فناوری، رضا پور مدیرکل آزمایشگاه‌های قطبی، مسئولان دانشگاه پیام نور البرز و استادان برجسته گروه شیمی به صورت الکترونیکی در بستر LMS دانشگاه پیام نور استان البرز در مرکز کرج برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
France
مهدی
۲۳:۱۸ ۰۵ دی ۱۴۰۰
خیر شاید با پارتی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
دروغ محض هست.شیمی اولین رشته بیکاری هست که حتی با فوق لیسانس و دکتری بیکار داریم.انتشار این خبر و برلی کنکوری هایی که انتخاب رسته دارن حق التاس هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
شیمی ها بیکارترین ها هستند
آخرین اخبار