سفیر روسیه: مسکو به ائتلاف آمریکا علیه هیچ کشوری ملحق نمی‌شود

سفیر روسیه در واشنگتن با اعلام اینکه آمریکا به ترویج رویکرد‌های ضد چین در سطح دنیا کمک می‌کند، گفت که مسکو به ائتلاف این کشور علیه هیچ کشوری ملحق نخواهد شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو با واشنگتن در تشکیل ائتلاف علیه هیچ کشوری همراهی نخواهد کرد.

آناتولی آنتونوف از تلاش آمریکا برای وادار ساختن چین برای پیوستن به مذاکرات تسلیحات هسته‌ای انتقاد و آن را نامناسب ارزیابی کرد.

سفیر روسیه تاکید کرد کشورش به هیچ ائتلاف آمریکایی علیه چین یا هر کشور دیگری نخواهد پیوست. آنتونوف پیش بینی کرد تلاش‌های آمریکا بر ضد چین در جهان نتیجه عکس به بار آورد و ثبات و امنیت جهانی را به مخاطره افکند. آنتونوف یادآور شد آمریکا تلاش می‌کند تا نگرش‌های ضد چین را در سطح دنیا ترویج دهد. این دیپلمات روس روابط آمریکا با کشور‌های آسیا و اقیانوسیه را بر مبنای این رویکرد دانست.

روسیه و آمریکا از ماه ژوئن مذاکراتی را برای تمدید پیمان استارت نو، که تنها پیمان تسلیحاتی بین آمریکا و روسیه است که واشنگتن از آن خارج نشده است، آغاز کرده‌اند. این پیمان در ماه فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. چین به این مذاکرات دعوت شده، اما هرگز برای شرکت در آن نماینده‌ای اعزام نکرده است.

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که روسیه به عدم تمایل چین برای پیوستن به گفتگو‌های کنترل تسلیحات بین مسکو و واشنگتن احترام می‌گذارد و برای پیوستن پکن به این مذاکرات، بر این کشور فشار نخواهد آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار