مدیرکل فنی و حرفه ای البرز گفت: اداره کل فنی و حرفه ای از اواخر سال ۹۸ طرح اشتغال مهارت محور را برای اولین بار در کشور آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، تقی غیاثی تبار، مدیرکل فنی و حرفه ای البرز در نشست خبری  با اصحاب رسانه در خصوص تشریح طرح اشتغال مهارت محور در محل فنی و حرفه ای استان برگزار شد گفت: اداره کل فنی و حرفه ای از اواخر سال ۹۸ طرح اشتغال مهارت محور را برای اولین باردر کشور  آغاز کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای البرز افزود: در گذشته افراد بعد ازپیگیری دوره مهارت به دنبال استفاده از مهارت خود بودند.

 غیاثی تبار گفت: ما در این دوره تلاش کرده ایم که  از شغل به مهارت برسیم و بر اساس، نیازها حرکت کنیم.

او با اشاره به معضل بیکاری کشور افزود: تلاش می کنیم افراد را برای مشاغل ها به دور از مدرک گرایی هایی آماده کنیم.

غیاثی تبار گفت: بر اساس نیاز واحدهای تولیدی بعد از جذب افراد و استعداد سنجی، فرد مشمول شرکت در دوره آموزشی و بر اساس نیازهای واحدها برای متقاضی شغل پرونده مهارتی نیز ایجاد می شود و در پایان دوره بعد از سپری کردن آزمون های دوره ای برای ایجاد تضمین کیفیت افراد برای کار به شرکت ها معرفی می شوند.

او گفت: مسیر دوم ما خوداشتغالی است که در آن می شود نامحدود شغل ایجاد کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای البرز افزود: در این دوره ها فرد از دوره مبتدی تا حرفه ای آموزش می بیند و هنگامی که دوره های مهارتی را سپری کرد به مرکز کار آفرینی برای مدیریت کارآفرینی معرفی می شود و بعد از آن برای دریافت جواز کسب و کار معرفی و بعد از طی این فرآیند نیز افراد برای تسهیلات اشتغالزایی معرفی می شوند.

غیاثی تبار گفت: تسهیلات به صورت پول نقد در اختیار افراد قرار نمی گیرد بلکه به صورت تجهیزات در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

او افزود: در بحث خود اشتغال‌ ایجاد شرکت تعاونی را نیز پیش‌بینی کرده ایم.

مدیرکل فنی و حرفه ای البرز گفت: مرکز تخصصی کار آفرینی البرز در حال راه اندازی است.

غیاثی تبار افزود:  ما محدودیتی برای خانم ها و آقایان قرار نداده ایم تا بتوانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

انتهای پیام / ر. ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.