کشاورزان غرب اصفهان دیم‌کاری را به تعویق بیندازند

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت:در نیمه غرب و جنوب غرب استان اصفهان که مناطق اصلی دیم کاری است کشاورزان دو تا سه هفته دیرتر از موعد برای کاشت اقدام کنند و در سایر مناطق استان نیز کشت دیم توصیه نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا خورشیدی مدیرکل هواشناسی استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های دیرهنگام و کمتر از حد نرمال پاییز امسال، به کشاورزان توصیه می‌شود تدابیر لازم را برای کشت دیم در نظر بگیرند.

او افزود: در نیمه غرب و جنوب غرب استان که مناطق اصلی دیم کاری این خطه است کشاورزان دو تا سه هفته دیرتر از موعد برای کاشت اقدام کنند و در سایر مناطق استان نیز کشت دیم توصیه نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان، همچنین به افزایش شرایط آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی در پاییز اشاره کرد و گفت: با توجه به ضعیف بودن فعالیت سامانه‌های بارشی و کاهش فراوانی گذر سامانه‌ها از روی استان، بارش کمتر از حد نرمال، پایداری نسبی جو در تراز میانی و نفوذ توده‌های هوای به نسبت سرد در سطح زمین از سمت شمال شرق، شرایط برای افزایش پتانسیل آلودگی هوا در این مناطق مهیا است از این رو اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان و همکاری شهروندان در ماه‌های پیش رو ضروری است.

خورشیدی با اشاره به وضعیت جوی استان در ۲۴ ساعت آینده، اظهار کرد: آسمان بسیاری از مناطق صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد شدید به ویژه در مناطق شرقی استان پیش بینی می‌شود.

او با اشاره به افزایش یک تا دو درجه‌ای دما در سطح استان، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.