پیدا شدن بیش از یک تن مواد محترقه در بندر بیروت

ارتش لبنان اعلام کرد به هنگام جستجو در بندر بیروت حدود ۱.۳ تن مواد محترقه و آتش‌زا را در آنجا پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ارتش لبنان در بیانیه‌ای که روز جمعه در وب‌سایت خود منتشر کرد گفت در عملیات جستجو در بندر بیروت که ماه گذشته انفجار مهیبی در آن روی داد ۱.۳ تن مواد منفجره و آتش‌زا کشف کرده است.

در بیانیه ارتش آمده است «به هنگام بازرسی از بندر (بیروت) ۱۳۲۰ کیلوگرم مواد محترقه و آتش‌بازی در ۱۲۰ جعبه در یک انبار کشف شد.» به گفته این بیانیه، نیرو‌های متخصص ارتش تمامی این مواد را از میان بردند.

در چهارم اوت (ماه گذشته)، بندر و مناطق وسیعی از شهر بیروت بر اثر انفجار وسیعی که روی داد با خاک یکسان شد و بر اثر این انفجار مهیب دست کم ۱۹۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز آواره شدند. علت حادثه انباشت و نگهداری نامناسب مواد شیمیایی نیترات آمونیوم که بسیار آتش‌زاست به میزان ۲۷۵۰ تن اعلام شد. بنا به گفته مقامات لبنان این میزان نیترات آمونیوم سال‌ها در شرایط بسیار نامناسب در این بندر انباشت شده بود. این انفجار خسارات زیادی به لبنان وارد کرد به طوریکه انبار‌های و سیلو‌های بتونی ذخیره غلات از جمله گندم این کشور از میان رفت.

ارتش لبنان در سوم سپتامبر زمانیکه در حال بازرسی بندر بیروت بود در محل ورودی این بندر ۴.۳۵ تن نیترات آمونیوم دیگر نیز پیدا کرد.

امروز مدیر بندر بیروت اعلام کرد علی‌رغم آنکه تحقیقات در خصوص انفجار ادامه دارد فعالیت بخش‌هایی از این بندر از امروز از سر گرفته شده است. بنا به گفته این مقام، یک کشتی حامل گندم وارد بندر بیروت شد و در حال جدا شدن از آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اینجاست که این آیه مصداق پیدا می کنه که ای مردم ما به شما ظلم نمی کنیم بلکه خودتون به خودتون ظلم می کنید این انفجار که بیروت رو فلج کرد بخاطر بی تدبیری و تنبلی افراد مسئول و تمام کسانی هست که می دونستند همچین محموله ای هست ولی بجای مسئولیت پذیر بودن و جابجا کردن این محموله هفت سال دست دست کردن و آخر به فاجعه انجامید درواقع خودشون به خودشون ظلم‌کردن ونتیجه اش شد این طفلی اون مردمی که بیخبر نابود شدن
آخرین اخبار