ادعای اورتگاس: کارزار فشار حداکثری علیه ایران موفق بوده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی مدعی شد که کارزار فشار حداکثری کاخ سفید علیه ایران، فعالیت کشورمان در منطقه را محدود کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای مدعی شد که کارزار فشار حداکثری علیه ایران، موثر بوده و رفتار‌های ادعایی تحریک‌آمیز دریایی تهران در خلیج فارس به شکل جدی محدود شده است.

وی در ادامه مدعی شد که قابلیت‌های رسانه‌های وابسته به ایران محدود شده و همچنین دولت آمریکا مانع از دستیابی تهران به میلیارد‌ها دلار شده است.

مورگان اورتگاس در ادامه خوش‌خیالی‌های خود درباره پرونده ایران، همچنین گفت که طرف‌های مورد حمایت ایران در منطقه دیگر همچون سابق مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و ارتباط آن‌ها در حال از بین رفتن است.

ادعاهای مقامات ارشد آمریکایی در خصوص ایران در حالی مطرح می‌شود که شواهد نشان می‌دهد تحریم‌ها وقفه‌ای در مسیر کلی مورد نظر کشورمان، ایجاد نکرده است و واشنگتن به اهداف اصلی خود در این‌باره نرسیده است.

 مایک پمپئو در مصاحبه اخیر خود با فاکس نیوز، در پاسخ به انتقادات اخیر جو بایدن در خصوص مواجهه با پرونده ایران، گفت: «دولت قبلی مماشات را به عنوان الگوی پاسخ انتخاب کرد».

وی مدعی شد: «این در تضاد با سیاست ترامپ بود، هدف او قطع کامل بودجه ایران در سایر نقاط از جمله حمایت از گروه‌های مسلح مانند حماس در غزه، حزب الله در لبنان و شورشیان حوثی در یمن است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار