باز پس گیری اراضی ملی و تالابی پس از نیم قرن تصرف غیرقانونی در جیرسر چوکام

با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست پس از ٢٥ سال تصرف غیرقانونی سه هزار متر مربع از اراضی ملی و تالابی جیرسر چوکام از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمزه عشوری ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: در راستای بازپس گیری اراضی ملی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیر قانونی سه هزار متر مربع از اراضی ملی و تالابی واقع در جیرسر چوکام رفع تصرف شده است.

او افزود: این اراضی ملی و تالابی از سوی تعدادی از اهالی جیرسر چوکام از توابع بخش خمام شهرستان رشت پس از ٢٥ سال تصرف غیرقانونی و تبدیل به شالیزار، با حکم مرجع قضایی و با حضور نیروی انتظامی کلانتری خمام و نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت رفع تصرف شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت،  با توجه به ارزش بالای زمین در منطقه تالابی گفت: این موضوع برای متخلفان جذاب بوده و نسبت به تصرف این زمین‌ها اقدام می‌کنند و همواره تصرفات غیر قانونی از مشکلات عمده طرح احیاء این تالاب بوده است که یگان حفاظت محیط زیست با گشت و کنترل شبانه روزی از هرگونه تصرف جدید در منطقه جلوگیری می‌کند.

عشوری با بیان اینکه تشکیل پرونده برای اراضی تصرف شده مربوط به سالیان گذشته بوده است ، از همکاری صمیمانه مراجع قضایی و انتظامی در کمک به رفع تصرف این اراضی ملی و تالابی قدردانی کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اشاره به اینکه با متصرفان اراضی ملی به طور جدی برخورد می‌شود ، تصریح کرد: از همشهریان درخواست می کنیم در صورت اطلاع از هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و تالابی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به بررسی و ارائه به مراجع قضایی برای  رفع تصرف اقدام شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.