انتقاد نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از مشکل کمبود آب در این شهرستان مرزی

غلامرضا مرحبا گفت: زیبنده شهرستانی با بارش سالانه بیش از هزار میلیمتر نیست که مردمش با مشکلات کمبود آب دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، غلامرضا مرحبا ، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری این شهرستان از مشکل کمبود آب در آستارا انتقاد کرد و گفت: شهرستانی با بارش سالانه بیش از هزار و ۲۰۰ میلیمتر نباید مردمش با مشکلات کمبود آب دست و پنجه نرم کنند.

او  با اشاره به اینکه در عزل و نصب‌ها هیچ دخالتی ندارد و اگر فردی از طرف او با مردم مذاکره کند شیاد است، افزود: مدیران وظیفه دارند انتظارات مردم را برآورده کنند، و اگر مسئولی برای مثال ۱۹ سال در یک سمت بوده و در این مدت هیچ کار مثبتی انجام نداده و امروز برای حفظ سمت خود دست به هر کاری می‌زند باید تغییر کند، و مردم مطمئن باشند بنده وظیفه نظارتی خود را برای رفع مشکلات انجام خواهم داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا ، امام جمعه آستارا هم در این نشست خطاب به مسئولان گفت: مسئولیت‌ها تمام شدنی است، ولی مسئولان باید دقت کنند تا جایگاه‌ها و سِمت‌ها آن‌ها را فریب ندهد.

او با اشاره به لزوم حل مشکلات مردم افزود: اگر مردم نباشند نماز جمعه برای چه کسی اقامه خواهد شد؟ مردم، ولی نعمت ما هستند و خدمت به مردم باید به طور خستگی‌ناپذیر انجام شود.

رضا جمشیدی، سرپرست فرمانداری آستارا هم در این نشست با اشاره به لزوم همدلی میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استفاده شود و سرعت کار، دقت نظر و وقت شناسی نیز در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: کم کاری از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست و در سال جهش تولید همه دستگاه‌های اجرایی باید شعار سال را اجرایی کرده و بانک‌ها نیز در واگذاری تسهیلات تمام توان خود را به کار گیرند.

آرش سیف اللهیان،رئیس اداره منابع آب آستارا هم با اشاره به لایروبی انهار گفت: در ۲ ماه گذشته ۲۵ کیلومتر از انهار شهرستان آستارا و ۷ و نیم کیلومتر رودخانه با ۴۰۰ میلیون تومان هزینه لایروبی شد.

او با اشاره به دیواره سازی رودخانه سیبلی با ۲۰۰ میلیون تومان هزینه افزود: با توجه به شروع فصل آبیاری ۴ دستگاه پمپاژ آب کشاورزی با ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در بخش‌های لوندویل و مرکزی نصب شد.

رئیس اداره منابع آب آستارا  همچنین درخصوص رفع تصرف زمین‌های ملی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با شناسایی ۳۰ متصرف؛ یک هکتار از زمین‌های ملی رفع تصرف شد.

نظام عباسی ، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های این اداره در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: در گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی، ۱۲ واحد صنفی پلمپ، ۷۶ مورد آموزش در مدارس و مساجد، نمونه‌برداری از آب شناگاه‌ها و ۶۳ مورد ضدعفونی در روستا‌ها انجام شد.

در پایان این جلسه از زحمات بابک باستانی بخشدار سابق بخش مرکزی شهرستان آستارا تقدیر و توکل مافی به عنوان بخشدار جدید معرفی شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.