اجرای ۲ هزار برنامه در سطح استان اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: در مجموع نزدیک به ۲ هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح استان اصفهان خواهیم داشت که استانی، شهرستانی، محلی و منطقه‌ای خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مقواساز جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: در مجموع نزدیک به ۲ هزار برنامه در سطح استان خواهیم داشت که استانی شهرستانی محلی و منطقه خواهد بود، یکی از برنامه‌ها با عنوان رزق شهدا است که طی آن ۲۳ هزار بسته لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق محروم اهدا خواهد شد.

او بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات ویژه این است که گروهی را به منطقه غرب کشور فرستادیم تا به‌صورت مجازی روایت‌گری انجام دهند؛ برنامه شب‌های شیدایی، بازسازی برخی از عملیات‌های دفاع مقدس در برخی از شهرستان‌ها مانند شهرستان نطنز و نجف آباد است.


تجلیل از کادر درمان با «از جبهه دیروز تا جبهه امروز»


مقواساز تصریح کرد: برنامه از جبهه دیروز تا جبهه امروز به موضوع فداکاری کادر درمان پزشکان پرستاران و... می‌پردازد و نگاه ویژه‌ای به رشادت‌های کادر درمان استان اصفهان خواهیم داشت، یادواره شهدا در دانشگاه‌ها نیز به‌صورت مجازی دنبال خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: همچنین راه‌اندازی کاروان‌های سیار دفاع مقدس را خواهیم داشت که با همان سبک و سیاق گذشته در ۱۰۰ نقطه استان اجرا خواهند داشت؛ مسابقات، تئاتر خیابانی و نمایشگاه نیز در ۴۰۰ نقطه خواهیم داشت.

او در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای تجلیل از شهدای سلامت داریم؛ عطرافشانی تربت مطهر شهدا در ۵۰ نقطه استان اصفهان توسط بسیجیان خواهیم داشت و همچنین افراد در مقابل منزل شهید خانواده شهدا را زیارت می‌کنند، خاطرات شهید گفته می‌شود و در آن کوچه‌ها از خانواده‌ها تجلیل می‌شود.

مقواساز بیان داشت: اجرای میز خدمت در ۵۰ نقطه از محلات و کارخانه جات خواهیم داشت و از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و به زبان عربی و انگلیسی و فارسی رونمایی خواهد شد.

سردار مجتبی شیروانیان در این نشست خبری اظهار داشت: امید است در این ایام در جهت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس انجام وظیفه کنیم، با توجه به شیوع کرونا در کشور، امسال برنامه رژه نداریم، اما در ۳۱ شهریورماه برنامه‌های خاصی خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده، یک برنامه از بعد از سوم خرداد داشتیم که طی آن یکشنبه‌ها به مدت ۴۵ دقیقه در قالب یک برنامه زنده گفت‌وگوی هفته در خدمت فرماندهان بودیم.

او درخصوص دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: بخشی از برنامه‌ها بیشتر در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها بوده، اما همه این برنامه‌ها قطره‌ای در مقابل دریایی است که ما باید در مقابل ارزش دفاع مقدس انجام دهیم؛ روز دوشنبه افتتاح نمایشگاه نقش اصفهان در دفاع مقدس را داریم که در خدمت فرماندهان دفاع مقدس هستیم.

شیروانیان عنوان کرد: در ادامه برنامه میثاق با شهدا و تجلیل از ایثارگران و یادمان شهدای گمنام را داریم و بعد از آن هم همایش نکوداشت پیشکسوتان را در محل مشخص شده اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: مانند سال‌های قبل نمایشگاه در فضای باز نداریم و مدت نمایشگاه را یک ماه در نظر گرفتیم، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد؛ برنامه‌های مختلف مانند شب شعر، خاطره روایتگری، گروه سرود و ... نیز خواهیم داشت.

در ادامه سردار محمدرضا میرحیدری نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: باید از این فرصت برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آن به نسل جوان استفاده کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: با فرمان امام خمینی (ره) به کل ملت، ژاندارمری هم قریب به ۴۰ گردان رزمی آماده کرد و شهربانی نیز در آبادان به رشادت پرداخت، به همین ترتیب در ابتدا تیپ موسی بن جعفر (ع) و قوامین که نهایتاً به لشکر روح الله تبدیل شد، اقدامات و رشادت‌هایی داشتند.


۱۰ درصد از شهدای ناجای کشور اصفهانی هستند


او با بیان اینکه در فرماندهی انتظامی استان، ۸۵۳ شهید داریم، اضافه کرد: تقریباً ۱۰ درصد از کل شهدای ناجا به اصفهان اختصاص دارد که ۶۱۸ نفر از این شهدا، در دفاع مقدس شهید شده‌اند؛ هم‌چنین تعداد یک هزار و ۷۹۱ جانباز و ۱۷۵ نفر آزاده نیز در دفاع مقدس داریم.

میرحیدری تصریح کرد: در اجرا همه برنامه‌ها مشارکت خواهیم داشت، تأمین امنیت جانبی را هم پوشش خواهیم داد، البته با توجه به لغو رژه، مشکلات ترافیکی کمتر خواهد بود.

در پایان نیز علی مقواساز درخصوص برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا، همه برنامه‌ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در فضای باز یا با مخاطبین محدود انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.