چلابیان:

رتبه برتر شدن در کنکور ربطی به تهرانی و شهرستانی بودن ندارد

رتبه دو گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری ۹۹ گفت: کسب رتبه برتر در کنکور ربطی به سکونت داوطلب در تهران و شهرستان ندارد.

علی رضا چلابیان رتبه دوم گروه آزمایشی علوم انسانی از آمل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان شروع مطالعه جدی برای کنکور گفت: مطالعه جدی برای کنکور را از تیر ماه سال گذشته شروع کردم. در سال دهم و یازدهم بیشتر روی دروس پایه همان سال تمرکز کرده بودم.

او در ادامه بیان داشت: از متوسطه دوم در مدرسه تیز هوشان تحصیل می‌کردم و در انتخاب رشته علوم قضایی و حقوق دانشگاه‌های تهران را انتخاب خواهم کرد.

چلابیان در ادامه با بیان اینکه از هیچ سهمیه‌ای در کنکور استفاده نکرده‌ام، افزود: نه از کتاب کنکور استفاده کردم و نه در کلاس‌های تقویتی کنکور شرکت کردم، فقط در آزمون های آزمایشی شرکت می‌کردم. توصیه می‌کنم در این شرایط که آموزش ها نیمه حضوری است دانش آموزان کنکوری تلاش زیادی کنند و راه خود را ادامه دهند. 

او در ادامه بیان کرد: چند ماهی که برگزاری کنکور عقب افتاد خیلی خسته شدیم و فقط اراده و پشتکار داوطلبان باعث ادامه راه می‌شد. ملاک اصلی قبولی در کنکور امسال با توجه به شیوع کرونا فقط اراده بود.

او در ادامه درباره میزان تفریحاتش در مدت مطالعه برای کنکور بیان کرد: بیشتر تفریحاتم مانند تماشای تلویزیون در منزل بود بیرون نمی‌رفتم و بیشتر در خانه بودم.

چلابیان در ادامه اضافه کرد: تفاوت زیادی بین داوطلب تهرانی و شهرستانی در قبولی کنکور وجود ندارد و به نظر من در کنکور بیشتر تلاش و سطح عملی داوطلبان تاثیر گذار است. امکاناتی که برای مطالعه در شهر‌های بزرگ وجود دارد فقط در حد کمک است و تعیین کننده اصلی خود داوطلبان هستند.

روانشناسی دانشگاه تهران را انتخاب خواهم کرد

حسین تندرو رتبه ۵ گروه آزمایشی علوم انسانی از تهران نیز به خبرنگار حوزه دانشگاهی گفت: میزان مطالعه ام برای کنکور روزانه ۷ تا ۱۰ ساعت بوده است.

او در ادامه بیان کرد: از سال دهم و یازدهم مطالعه داشتم، اما مطالعه جدی برای کنکور را از سال دوازدهم شروع کردم.

این رتبه ۵ کنکور علوم انسانی درباره نوع مدرسه خود نیز گفت: تمام دوران تحصلیم در مدرسه دولتی بودم و در نیمه سال دوازدهم به مدرسه غیر دولتی رفتم. رشته روانشناسی دانشگاه تهران را انتخاب خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خبر خوبيه چون اين نشون ميده ديگه تهران مركز همه امكانات نيست و بفيه كشور هم مثل تهران پيشرفت كردند
آخرین اخبار