رجبی معمار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نفس خانه هنرمندان به شمارش افتاده است

مدیر خانه هنرمندان گفت: اگر کمک فوری به خانه هنرمندان نشود، ممکن است مجبور به تعطیلی شویم.

مجید رجبی معمار مدیرخانه هنرمندان ایران درباره وضعیت فعلی و خبر تعطیلی این مجموعه به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به دلیل شرایطی که کرونا به وجود آورده و منابع درآمدی را از دست دادیم ، به سمت تعطیلی پیش می رویم. دولت از بیست و دو سال پیش که این خانه تاسیس شده است، خود را موظف کرده که کمک‌هایی به این مجموعه داشته باشد.

وی افزود: شهرداری هم جز حامیان بوده و در سال‌های گذشته با تمام فراز و نشیب‌ها کمک‌های خود را داشته است. حتی امسال در همین شرایط نامساعد کرونا، چند روز گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به ما کمک کردند. اما دولت و وزارت ارشاد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هیچ کمکی نداشتند. کمک وزارت ارشاد در سال گذشته هم در حد بسیار اندک بود و کلا ۵۰ میلیون تومان بود.

رجبی معمار اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، اگر کمک فوری به خانه هنرمندان نشود، ممکن است مجبور به تعطیلی شویم. کمک شهرداری هزینه یک ماه این مجموعه است، ما برای کمک در وهله اول از دولت توقع داریم. تاکنون مکاتبات و صحبت‌های بسیاری هم با مسئولان داشتیم. خوشبختانه از دفتر رئیس جمهور و معاون اول ایشان تماس گرفتند و قول دادند که در همین روزها، جلسه‌ای تشکیل دهند و کمک تعجیلی به خانه هنرمندان داشته باشند.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته صورتمان را با سیلی سرخ نگه میداشتیم. از طرفی، چون فضا بسیار نشاط داشت خیلی متوجه سختی‌ها نمیشدیم. اما الان کار از کار گذشته و به صورت ناچار به سمت تعطیلی میرویم. متاسفانه نفس‌های خانه هنرمندان که یک مکان پویا، موثر و موفق هم در عرصه داخلی و تعاملات بین المللی فرهنگی بوده به شمارش افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
خب به ما چه. پول دولتو بیت المال رو بگبرین که اونجا دوباره بساط نشاط رو فراهم کنین واسه خودتون. بزار تعطیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کشوری که مردمش گرسنه اند و بیکار و مریض هنرمند کیلوئی چند ؟؟؟
آخرین اخبار