مردان ۵۸ درصد فوتی‌های کرونا را به خود اختصاص می‌دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اکنون وضعیت پنج شهرستان استان از لحاظ بیماری کرونا قرمز است، گفت: براساس پیش‌بینی انجام شده به نظر می‌رسد که شرایط ما در رابطه با این بیماری بدتر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: اکنون وضعیت بیماری کرونا در شهرستان‌های سنقر، کرمانشاه، پاوه، گیلانغرب و کنگاور قرمز و وضعیت کلی استان زرد است.

او افزود: باتوجه به روند افزایشی شیوع این بیماری در استان پیش بینی می‌شود که وضعیت این بیماری بدتر از گذشته شود به همین دلیل باید وضعیت عمومی استان را از حالا قرمز در نظر بگیریم.

او یادآور شد: دهم شهریور ماه ۱۷۰ بیمار بستری داشتیم که اکنون به ۳۶۲ نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۸۶۵ نفر به دلیل شیوع این بیماری بستری شده اند که ۵۷۳ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

مرادی افزود: براساس آمار‌ها میانگین فوت افراد مبتلا به بیماری کرونا در شهریورماه نسبت به تیرماه کاهش یافته است، اما به نظر می‌رسد که در روز‌های آینده آمار مرگ ناشی از این بیماری افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه افراد در رده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال بیشترین مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه هستند، اظهار داشت: براساس آمار‌ها ۵۵ درصد بستری‌ها مرد و مابقی زن هستند در موارد فوتی نیز مردان ۵۸ درصد فوتی‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه روند ابتلای افراد در کرمانشاه به بیماری کرونا شیب بسیار بالایی دارد، گفت: به منظور خدمات‌دهی بهتر به بیماران کرونا در استان نیازمند افزایش تخت‌های آی سی یو (icu) هستیم.

مرادی همچنین در این نشست پیش بینی کرد که برای درمان مبتلایان به کرونای استان در ۶ ماه آینده بسته به شدت شیوع این بیماری بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار