مهر علیزاده: رشته‌های توپی و رزمی به دلیل هیاهوی زیاد بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته اند

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: رشته‌های توپی و رزمی به دلیل هیاهوی زیاد بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و ورزش زورخانه‌ای در ایران رونق کافی را ندارد.

محسن مهر علیزاده رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در گفت‌وگو با در حاشیه اختتامیه مسابقات بین المللی ورزش‌های زورخانه ای، اظهار داشت: این مسابقات تجربه خوبی برای ما بود، زیرا این رشته جدید است. اگر ما به برگزاری رقابت‌های مختلف اقدام نکنیم، این رشته فراموش خواهد شد. ما قصد برگزاری یک دوره مسابقات تحت عنوان جام صلح را داریم که منتخبین کشور‌های مختلف در آن شرکت کنند. در رشته‌های انفرادی و تیمی کشور‌ها به رقابت می‌پردازند. امیدواریم حتی پس از پایان ویروس کرونا هم بعضی از مسابقات را به صورت مجازی برگزار کنیم.

او درباره اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی، عنوان کرد: با توجه به اینکه مسابقات در سطح بین المللی برگزار می‌شود، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح بالایی قرار دارد. ورزشکاران حتما تک تک به میدان می‌روند و فقط داور و مرشد در زمین حضور دارند. تیم ایران با فاصله زیادی اول می‌شد به همین دلیل کشور‌های دیگر را بی انگیزه می‌کرد. بخش مسابقه بین ۱۱ کشوری که هم سطح هستند، خواهد بود.

مهر علیزاده در مورد اینکه آیا وزارت ورزش از این رشته ورزشی حمایت می‌کند یا خیر، بیان کرد: رشته‌های توپی  و رزمی به دلیل هیاهوی زیاد بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. ورزش زورخانه‌ای در کشور ایران آن رونق کافی را ندارد. اکنون ۸۵ کشور عضو این رشته هستند و ورزشکاران ایران معمولا در رشته‌های مختلف به قهرمانی رسیده اند. با توجه به محدودیت‌های بودجه ای، شرایط بدی وجود ندارد، اما می‌توان بیشتر به این رشته توجه کرد.

او در ادامه بیان کرد: هر ۲ سال یکبار مسابقات جهانی را داریم و هر ۲ سال یکبار مسابقات قاره‌ای را در پیش داریم. تا پایان سال میلادی تصمیم گرفته ایم که مسابقات قهرمانی قاره‌ای را برگزار کنیم. در سال آتی با توجه به تجربیات بیشتر شرایط بهتری را ایجاد خواهیم کرد. در روز صلح ما چنین مسابقه‌ای را برگزار کردیم در حالی که آمریکا به دنبال ایجاد تحریم‌های بیشتر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار