شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی؛ بازگشت به مدار افزایشی

بعداز گذشت هفت ماه از شیوع ویروس کرونا هنوز افرادی هستند که این ویروس را جدی نگرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حدود هفت ماه از پیدایش نخستین موارد کرونا مثبت در کشور و اضطراب و نگرانی شهروندان و مسوولان در خصوص شیوع این بیماری می‌گذرد که در این مدت، این بیماری به دغدغه اصلی مسوولان عالی رتبه کشوری، مسوولان استانی، خانواده‌ها و اقشار مختلف تبدیل شده است.

با وجود اینکه در روز‌های ابتدایی، تعداد مبتلایان در کشور و آذربایجان غربی روند ثابت با تعداد کمی را تجربه می‌کرد، در خیز‌های مختلفی، تعداد افراد مبتلا به کرونا افزایش یافت و روز به روز بر شمار مبتلایان و حتی جان باختگان کرونایی اضافه شد.

طی هفته‌های ابتدایی تابستان امسال، وضعیت آذربایجان‌غربی در شیوع بیماری کرونا بسیار نامناسب شده بود و کمتر کسی تصور می‌کرد که در کمتر از یک ماه، روند برعکس شود.

مهمترین عامل این تغییر روند، توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی مسوولان، کارشناسان و متخصصان در خصوص رعایت موارد ایمنی و پروتکل‌های مربوط به بیماری کرونا بود.

در حالی که تا اوایل نیمه دوم شهریورماه جاری، روند تثبیت شده و در برخی موارد، کاهشی را در شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی داشتیم، این روند به مدار افزایشی بازگشته که این امر نگرانی‌های زیادی را بین مسوولان و برخی از شهروندان ایجاد کرده است؛ هرچند بسیاری از خانواده‌ها دیگر حساسیتی به این بیماری ندارند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی