سعیدی: ورزش زورخانه‌ای در دنیا گسترش پیدا کرده است

دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره ورزش زورخانه‌ای توضیحاتی را بیان کرد.

کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با مسابقات بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای اظهار داشت: از فدراسیون بین المللی زورخانه‌ای تشکر می‌کنم. با تلاش‌هایی که در سالیان گذشته صورت گرفته این ورزش در بسیاری از کشور‌ها گسترش پیدا کرده است. ما باید جوانان و نوجوانان را جذب کنیم چرا که این ورزش نماد پهلوانی است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره حمایت این کمیته از ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای یکی از اعضای مجمع عمومی ما است. صالحی امیری (رئیس کمیته ملی المپیک) مدتی پیش از این فدراسیون بازدید کرد. این فدراسیون می‌تواند ارزش‌ها ملی، دینی و مذهبی ما را در دنیا گسترش بدهد.

بازی‌های المپیک توکیو قطعا برگزار می‌شود

سعیدی در رابطه با برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان کرد: مطابق گزارش رسانه‌های خارجی و نامه نگاری میان ما و کمیته بین المللی المپیک (IOC)، رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تابستان سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار می‌شود. به احتمال زیاد این بازی‌ها از ۲۴ جولای آغاز شده و ۱۷ روز طول می‌کشد.

او در خصوص حضور جودو در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ اظهار کرد: ابتدا باید منتظر نظر قطعی دادگاه حکمیت ورزش باشیم. هیئت اعزامی کشورمان که در دادگاه حاضر شدند افراد خبره‌ای هستند. حکم نهایی دادگاه یک ماه دیگر و در صورتی که فدراسیون جودو کشورمان با فدراسیون جهانی جودو توافق نکند، اعلام می‌شود. امیدوارم حکم دادگاه منجر به تعلیق جودو‌ی کشورمان نشود.

سعیدی در پایان گفت: در چند روز گذشته از فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران مستعد، حمایت مالی شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.