برنده شیر طلای ونیز در تورنتو هم درخشید

فیلم سینمایی «عشایر» به کارگردانی کلویی ژائو در جشنواره فیلم تورنتو جایزه منتخب مردم را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «عشایر» که جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرد، در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو هم جایزه منتخب مردم را گرفت.

به این ترتیب شانس این فیلم برای حضور در اسکار آتی بیش از پیش افزایش یافت. طی ده سال گذشته هر فیلمی که جایزه منتخب مردم را از جشنواره تورنتو دریافت کرده، در بخش بهترین فیلم اسکار نیز موفق به کسب نامزدی شده است.

سال گذشته فیلم سینمایی «خرگوش جوجو» این اتفاق را رقم زد و پیشتر هم «کتاب سبز» توانسته بود جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کند.

دیگر فیلم‌های برنده جایزه منتخب مردم که در دهه گذشته نامزد بهترین فیلم اسکار شده اند، شامل «۱۲ سال بردگی»، «سخنرانی پادشاه» و «میلیونر زاغه نشین» می‌شوند.

برای اولین بار در تاریخ است که برنده جایزه شیر طلایی ونیز، جایزه منتخب مردمی تورنتو را دریافت می‌کند. کمپانی سرچ لایت (سازنده فیلم «عشایر») این جایزه را برای دومین سال پیاپی دریافت می‌کند. این شرکت در مجموع ۵ بار این جایزه را کسب کرده است.

فیلم سینمایی «یک شب در میامی» اولین تجربه کارگردانی رجینا کینگ هم برنده دوم بخش مردمی تورنتو بود. «بینز» ساخته تریسی دیر هم در رتبه بعد از آن قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.