تولید ورق گالوانیزه با پوشش تی. او. سی در شهرکرد

برای نخستین بار ورق گالوانیزه با پوشش تی. او. سی (t.o.c) در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بازدید از فولاد تاراز گفت: این واحد صنعتی تنها تولیدکننده ورق‌های تی. او. سی (t.o.c) کشور است.

او افزود: در حال حاضر برنامه تولید سه هزار تن ماهانه پیش‌بینی شده و این مقدار در آینده بر اساس تقاضای بازار تا بیش از پنج هزار تن قابل افزایش است.

سعید رشیدی مدیرعامل فولاد تاراز هم با اشاره به اینکه محصول جدید نیازمند اتخاذ شیوه‌های بازاریابی بر اساس اصول مرتبط و سپس معرفی و نفوذ در بازار و در نهایت تثبیت و توسعه آن است گفت: پس از پوشش فلز روی بر سطح ورق‌های فولاد نورد سرد، پوشش نازک ارگانیک برای محافظت و جلوگیری از شوره بر سطح ورق گالوانیزه اعمال می‌شود که علاوه بر زیبایی ظاهری به دلیل رنگ و براقی سطح ورق، مقاومت فوق‌العاده در برابر شوره را به همراه دارد.


بیشتر بخوانید


او افزود: قابلیت فرم پذیری مناسب بدون نیاز به استفاده از روانکار، مقاومت بالا در برابر نور خورشید و خوردگی، هزینه کمتر تولید نسبت به ورقه رنگی به عنوان بارزترین ویژگی‌های ورقه تی. او. سی (t.o.c) است.

رشیدی با بیان اینکه این محصول درتولید پوشش سقف‌های ساندویچ پانل‌ها و برخی از بخش‌های لوازم خانگی کاربرد دارد اضافه کرد: با توجه به مزایای یاد شده و روش‌های تی. یو. سی می‌تواند جایگزین مناسبی برای ورق‌های رنگی باشد.

او از برنامه‌ریزی برای تولید این محصول در رنگ‌های مختلف خبر داد و گفت: استفاده از قابلیت‌های منحصر به فرد، تکنولوژی خط تولید برای عرضه و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر از ویژگی‌های منحصر به فرد ورقه گالوانیزه تی. او. سی (t.o.c) است.

رشیدی ضمن قدردانی از شرکت فولاد مبارکه در تأمین مواد اولیه وبا تاکید بر اینکه برای تولید محصول تی. او. سی (t.o.c) نیاز به ورق سرد فول هارد با ضخامت ۵/۰ و ۶/۰ میلیمتر است افزود: درصورت تامین مواد اولیه ورق فولاد و افزایش تولید امکان صادرات ورق حتی ارسال به بازار‌های جهانی به خصوص کشور‌های منطقه فراهم است که با ارزش افزوده اقتصادی برای کشور ارزآوری ایجاد میکند.

فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری با ظرفیت تولید ۲۶۰ هزار تن از سال ۹۵ در شهرک صنعتی شهرکرد به بهره برداری رسید که این شرکت در صورت تامین مواد اولیه از قبیل ورق فولاد سرد قابلیت تولید انواع محصولات گالوانیزه را دارد.

محصولات تولید شده در این شرکت در صنایع ساختمان صنایع فلزی سبک ساخت برخی قطعات و خودرو و صنعت لوازم خانگی کاربرد دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.