"لایین"، سرزمین شالیکاری در کلات نادری

"لایین"، روستایی در شهرستان کلات نادری که اطرافش را مزارع شالیکاری فراگرفته‌ و به عطر برنج‌هایش معروف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روستای لایین منطقه‌ی ییلاقی ۳۰ کیلومتر آن طرف‌تر از شمال شرق کلات قرار گرفته است و دارای رودخانه‌ای پر آب می‌باشد که مزارع روستا‌های مابین لایین کهنه تا سنگ دیوار را سیراب می‌کند.
 
این منطقه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی می‌باشد و وجود آب فراوان آن را به سرزمینی سبز تبدیل کرده است. اوج زیبایی این منطقه در اردیبهشت موسم شکفتن شقایق‌های وحشی می‌باشد که فرشی از گل‌های شقایق بر روی زمین گسترده می‌شود، دیدن این منظره روح هر انسانی را نوازش می‌کند.
 
در این منطقه روستا‌های خوش آب و هوای دیگری با تنوع گیاهی بسیار زیاد و مزارع شالیکاری شده از قبیل روستای چهارراه، سینی کهنه، بابا رمضان، سنگ دیوار، لایین کهنه و لایین نو وجود دارد که روستای سنگ دیوار در ۵۰۰ متری مرز ایران و ترکمنستان قرار گرفته است.

همچنین در این منطقه برنج کاری رونق فراوان دارد و کیفیت برنج‌های آن معروف می‌باشد، به این منطقه لقب نگین هزار مسجد داده شده است.
 
صدای روان رودخانه، گوش را می‌نوازد وآرامشی بی‌بدیل را با خودش به ارمغان می‌آورد. صبحگاه مناظر سرسبز وکوه‌های پوشیده از درختان سرو خودنمایی می‌کنند و چه‌کسی است که از زیبایی رشته‌کوه‌های هزارمسجد به وجد نیاید؟! باغ‌های گردو و سیب، روستا را در بر گرفته‌اند و زیبایی‌اش را تکمیل کرده‌اند.
 
روستای لایین، سرزمین شالی کاری در کلات نادری
 
روستای لایین ‌کهنه درگز؛ طبیعتی زیبا و بکر
 
روستای لایین ‌کهنه درگز؛ طبیعتی زیبا و بکر
 
روستای لایین درگز، طبیعتی زیبا و بکر
 
روستای لایین ‌کهنه درگز؛ طبیعتی زیبا و بکر
 
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام لایین نو با دو عکس شناخته نمی شود پوشش گیاهی حیات وحش ارس های هزار ساله و از های نگفته این سر زمین مراسم عروسی هایش لباس محلی یش وهزاران حرف ناگفته اش باید از نز دیک لمسش کرد ب فنبری
آخرین اخبار