مشاور رئیس سازمان زندان‌های کشور:

کرونا در زندان‌های کشور مهار شد

مشاور رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: خوشبختانه برخلاف آنچه انتظار می‌رفت کرونا در زندان‌های کشور مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو قهرمانی مشاور رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: یکی از جایگاه‌ها و سنگر‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب شکل جدید به خود گرفت سازمان زندان‌ها بود.

مشاور رئیس سازمان زندان‌ها در امور توسعه و مدیریت منابع با بیان اینکه زندان یک ضرورت انکارناپذیر است، افزود: کسانی که در زندان‌ها در اختیار ما هستند محصول ناکارآمدی سایر نهاد‌ها هستند چرا که اگر بخشی از سیستم به شکل بهتری وظایف خود را دنبال می‌کردند ما نباید هرگز این تعداد از زندانیان را داشته باشیم.

او عنوان کرد: در شان جمهوری اسلامی نیست این تعداد زندانی داشته باشد حتی مقام معظم رهبری از بالا بودن جمعیت زندان‌ها ابراز نگرانی کردند.

این مسئول با بیان اینکه نگاه مراجع قضایی به مجرم یک نگاه انسانی فارغ از نوع جرم و میزان اتهام است، افزود: در این زمینه از مولایمان علی (ع) الگو گرفتیم که ایشان با شقی‌ترین انسان روزگار چه رفتاری داشتند.

قهرمانی با بیان تاکید بر اینکه افزایش زندانیان محصول ناکارآمدی برخی نهاد‌ها است، بیان کرد: اداره کردن زندان‌ها به تنهایی بر عهده دستگاه قضایی نیست و دولت، نهادها، مجموعه نیروی انتظامی و امنیتی و نیرو‌های اطلاعاتی ورود پیدا کردند اینکه نگاه ما به زندان‌ها نگاه دولتی باشد ما را به سرانجام نمی‌رساند ما نیازمند حضور خیرین و گروه‌های جهادی هستیم چراکه در قبال این افراد مسئولیم.

قهرمانی با بیان اینکه یکی از آسیب‌پذترین اقشار زندانیان و خانواده‌های آن‌ها هستند، گفت: وظیفه ما اجرای احکام و قوانین است، اما باید دنبال علت‌ها زندانی شدن افراد هم باشیم تا بتوانیم خدمات بهتری از حرفه‌آموزی تا سایر خدمات ارائه دهیم.

او بیان کرد: در بحث بیماری کرونا الحمدالله در مجموعه زندان‌های سراسر کشور برخلاف آنچه انتظار داشتیم که زندان‌ها تهدید و بحران بزرگی باشند، اما با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی توانستیم آن را مهار کنیم.

مشاور رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: نکته جالب اینکه نسبت افراد مبتلا به کرونا در سیستم پایین‌تر از افراد در جامعه است در حالی که ما برعکس این موضوع را انتظار داشتیم که همه برگرفته از عنایت خداوند است.

او در پایان با اشاره به اینکه به همه مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، فشار بر مردم، بیماری کرونا و اقدامات دشمنان علیه جمهوری اسلامی واقفیم خاطرنشان کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه نسبت به گذشته جدی‌تر تلاش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
چنانچه طبري زندان هست شما رو بخدا اتاق نگهداريشو از كرونا پاك نكنيد مشگلي براش پيش نمياد چون تو لواسان به اندازه كافي صفا كرده و ضد كرونا هم است