اختصاص ۸۱ کیلومتر از حواشی روخانه کشف رود به زراعت چوب

۸۱ کیلومتر از رودخانه کشف رود با هدف توسعه اقتصادی به زراعت چوب اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید طاهرپور مدیر طرح کشاورزی حوزه کشف رود جهاد کشاورزی مشهد در بازدید از رودخانه کشف رود گفت: کشف رود، رودخانه تاریخی با ۲۹۰ کیلومتر با یک فاجعه زیست محیطی حیات را از مردم گرفته است و چند سالی است دستگاه‌های مختلف برای احیای این رودخانه دست به کار شده اند.

او افزود: هنوز می‌توان غرش‌های پمپ‌های دیزلی را به راحتی در حاشیه کشف رود شنید، موتور‌هایی که قرار است از آن‌ها صدایی در نیاید و فاضلاب کشف رود وارد زمین نشود.

مدیر طرح کشاورزی حوزه کشف رود جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: کشف رود عمدتا بخشی از کنار گذر شمالی تا مجموعه چرمشهر است  که می‌توان گفت بخش‌های زیادی از آن جمع آوری شده و تنها قسمت محدودی از آن مانده که طرح‌های آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی با محوریت فرماندهی دارد.

طاهر پور بیان کرد: آبان ماه پارسال شهرداری مشهد کار بهسازی ۸۱ کیلومتر رودخانه را  به عهده گرفت.

او تصریح کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌های مختلف اجرا شده که مهمترین آن،سپتاژ است و یکی از موضوع های فاضلاب تانکری را به خود اختصاص میدهد.

مدیر طرح کشاورزی حوزه کشف رود جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: شهرداری مشهد در  یک دهه گذشته، یکصدو چهارده میلیارد تومان برای ساماندهی کشف رود تعهد ایجاد کرده و قرار است تا پایان امسال بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی این رودخانه قدیمی از پل نمایشگاه بین المللی مشهد تا کنار گذر شمالی درختکاری و فضای سبز ایجاد و به مردم منطقه تحویل داده شود.
حجت الاسلام دکتر محمد حسین زاده بحرینی نماینده مجلس مردم مشهد نیز در بازدید از رودخانه کشف رود گفت: در سال‌های قبل ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد که بخشی تخصیص داده شده و خوشبختانه با تدبیر با اعتبارات محلی مشهد تجمیع و در حال بهره برداری است.

او افزود: تا یک سال و نیم آینده پروژه به اتمام می‌رسد و یک تحول در محیط زیست بشر و در زیست اجتماعی حاشیه شهر مشهد ایجاد میشود.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.