پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

تعدادی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، آیین تجلیل از جمعی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئوکنفرانس با سخنرانی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

در این آیین از هفت ایثارگر موفق در حوزه کارآفرینی و علم و همچنین هفت فرزند شهید موفق در استان چهارمحال و بختیاری تجلیل به عمل آمد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این آیین گفت: هفته دفاع مقدس یک حماسه ارزشمند و ماندگار است که باید دستاورد‌های این حماسه سرنوشت را برای آیندگان نیز حفظ و به آن‌ها منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، خسارت‌هایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی وارد شد که پس از آن با همراهی مردم و مسوولان این خسارت‌ها به فرصت تبدیل شد.

او به سالروز ۳۱ شهریورماه به عنوان یک حادثه تلخ و در عین حال شیرین اشاره کرد و گفت: از بین رفتن و خسارت وارد شدن به زیرساخت‌های مختلف در کشور از سوی رژیم بعث عراق و دشمنان یک حادثه تلخ، اما از این جهت که این تهدید‌ها به یک فرصت تبدیل شد و توطئه‌های دشمن برای کشور ما نقش بر آب شد، شیرین بود.

نکونام با تحلیل اینکه دشمن در طول هشت سال جنگ تحمیلی قصد داشت با وارد کردن خسارت مالی و جانی به مردم، کشور را مغلوب نقشه‌های خود کند و با ایجاد ترس مردم را به عقب بکشاند، گفت: مردم همیشه در صحنه کشور بدون ترس و دلهره در مقابل دشمن ایستادند و عقب ننشستند و با سرعت و شتاب بیشتری در میدان دفاع مقدس را حاضر شدند و نقشه‌های دشمن را خنثی کردند.

امام جمعه شهرکرد گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس با از بین رفتن زیرساخت‌های مختلف، اما توان و ایمان مردم تحت تاثیر قرار نگرفت و کشور ما امروز به یک کشور پرقدرت از نظر سلاح‌های دفاعی، تجهیزات دفاعی تبدیل شد.

او به افزایش توان و فناوری کشور در حوزه‌های صنعت، پالایشگاه‌ها، زیرساخت‌های مختلف اقتصادی و صنعتی اشاره کرد و گفت: مردم با حفظ روحیه ایثار و شهادت در طول هشت سال دفاع مقدس به میدان آمدند.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته نشان‌دهنده حرکت عاشورایی رزمندگان و ایثارگران در سال‌های دفاع مقدس است.

اقبال عباسی افزود: بزرگداشت هفته دفاع مقدس، بزرگداشت رشادت زنان و مردان در برابر تهدید‌های دشمنان است که با ایثار، ولایت‌پذیری و همدلی در برابر متجاوزان و مستکبران ایستادگی کردند و با این ایستادگی قدرت نظام اسلام را به جهانیان نشان دادند.

او اظهار داشت: در زمان حاضر نیز مردم، مانند دوران فاع مقدس با صلابت، اقتدار و بصیرت آماده دفاع از کشور و نظام اسلامی هستند و توطئه‌های دشمنان را بر هم می‌زنند.

عباسی بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و آینده کشور به عنوان یک وظیفه تاکید کرد و گفت: باید در راستای پاسداشت خون شهدا برای خدمت به مردم و رونق تولید و توسعه کشور گام برداریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به اینکه مردم استان در طول هشت سال دفاع مقدس و تاکنون ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم نظام کردند، گفت: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به ایثارگری و رشادت این قشر، شورای پیشکسوتان استان فعال شده است.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری افزود: به منظور ارج نهادن به مقام ایثارگران و جانبازان سال گذشته از ۶۷۰ جانباز و ایثارگر دیدار انجام شد.

او به تشکیل شبکه خیران و واقفان دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: ۶۳ همایش و گردهمایی در راستای برنامه‌های دفاع مقدس امسال در استان برگزار شده است.

ذوالفقاری به تهیه بانک اطلاعاتی شهدای در بخش اصناف و جمع‌آوری ۲۵۰ هزار سند و ۱۲۰ هزار قطعه عکس شهدای دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۸۰۰ صفحه تاریخ شفاهی در این راستا تهیه و تدوین شده است.

او اظهار داشت: در حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تاکنون ۱۵۰ عنوان کتاب در استان تهیه و تدوین شده است.

ذوالفقاری از اجرای تئاتر خیابانی، جشنواره هنری و انجام مصاحبه رسانه‌ای در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان خبر داد و گفت: ۲۰ عنوان کتاب در حوزه زنان و کودکان و کتاب صورتی در حوزه زنان تهیه و جشنواره اسوه صبر و مقاومت نیز برگزار شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار