انجام ۹ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات طی یک شبانه روز در اهواز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۹ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق طی شبانه روز گذشته در اهواز با تلاش آتش نشانان انجام شد.

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به انجام ۹ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق طی یک شبانه روز گفت: ۵ مورد مربوط به اطفای حریق و ۴ مورد دیگر امداد و نجات بود که با تلاش آتش نشانان صورت گرفت.

او در تشریح عملیات‌های انجام شده در زمینه اطفای حریق بیان داشت: ساعت ۱۵ دقیقه بامداد آتش سوزی نیزار منطقه گلستان، اطراف خیابان کارون شرقی بین دی و اسفند اطلاع رسانی و با عملکرد سریع آتش نشانان مهار شد.

قنبری در ادامه به وقوع آتش سوزی در ساعت ۱۲ و ۴ دقیقه در منطقه مهدیس اشاره کرد و افزود: نیرو‌های عملیاتی برای مهار آتش سوزی منزل مسکونی که به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی در حین جوشکاری در حیاط خلوت که منجر به پرتاب جرقه‌های جوش به اثاثیه و حریق اتاق خواب شده بود را با استفاده از لوله‌های آبرسان اطفا کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان ۳۱ سپیدار ساعت ۱۳ و ۵۱ دقیقه که در تراس منزل مسکونی رخ داده بود و منجر به حریق اثاثیه منزل شده بود با تلاش آتش نشانان مهار و دود ناشی از حریق با استفاده از فن دمنده هوا تخلیه شد.

این مقام با اشاره به مهار آتش سوزی نیزار‌های انتهای خیابان امام شرقی در ساعت ۱۸ و ۲۹ دقیقه ادامه داد: آتش نشانان آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان ۵ سپیدار که به علت نشت گاز آبگرمکن منجر به حریق تراس مسکونی شده بود را بدون اتلاف وقت مهار و از پیشروی حریق به داخل ساختمان مسکونی جلوگیری کردند.

او با بیان حادثه واژگونی خودرو پژو ۲۰۶ که در اثر بی احتیاطی و سرعت بیش از حد راننده و برخورد با جدول در ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه بامداد در جاده ساحلی مقابل بهشت هویزه رخ داده بود، گفت: ماموران امداد و نجات سازمان آتش نشانی سریعا در محل حاضر شدند و با چیدمان علائم هشدار دهنده ترافیکی و استفاده از ابزار برش و تخصصی راننده مرد ۳۵ ساله را که دچار مصدومیت شده بود از اتاقک خودرو خارج کردند و به امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحول دادند.

قنبری در پایان به نجات ۲ شهروند از کابین آسانسور در کوی ملت خیابان ۵ عامری اشاره و تصریح کرد: ماموران امداد و نجات سازمان در حادثه نشت گاز از علمک در منطقه کمپلو خیابان وحدت و نشت گاز درون مجتمع مسکونی منطقه پردیس خیابان رضوان با ایمن سازی محل حادثه از بروز انفجار و آتش سوزی جلوگیری کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.