جوایز «امی ۲۰۲۰» رکورد پایین‌ترین میزان بیننده را شکست

برای دومین سال پیاپی، جوایز امی رکورد پایین‌ترین میزان بیننده تلویزیونی را به خود اختصاص داد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آماری که از سوی نیلسن منتشر شده هفتاد و دومین دوره جوایز امی درصد تماشای آن بین بزرگسالان که از ۱۸ الی ۴۹ سال هستند ۱.۲ بوده و تعداد بینندگان آن هم تنها ۶.۱ میلیون نفر بوده اند که نسبت به سال گذشته کاهشی ۱۲ درصدی داشته است.

سال گذشته یک کاهش تاریخی در میزان مخاطبان این رویداد رقم خود و تعداد بیننده‌های آن نسبت به سال قبل‌تر از آن ۳۳ درصد کاهش پیدا کرد و به نزدیکی ۷ میلیون مخاطب رسید. برای مقایسه ۴ مراسم گذشته به ترتیب ۱۰.۲، ۱۱.۴ (برای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶) و ۱۱.۹ میلیون نفر بوده است. بازدید ۷ میلیون نفری حدودا یک سوم میزان بازدیدی است که در سال ۲۰۱۳ رقم خورده بود.

مجری این رویداد جیمی کیمل بود که سابقه دو بار اجرای جوایز اسکار را نیز دارد.

البته باید متذکر شد که جوایز امی رقیب سرسختی داشت و دو برنامه «فوتبال یکشنبه شب» و همینطور برای نخستین بار پلی آف مسابقات NBA نیز برگزار شد که میتواند دلایلی برای کاهش میزان بازدید جوایز امی باشد.

همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا، در این رویداد هیچ فرش قرمزی در کار نبود تا مخاطبان را برای دیدن برنامه هیجان زده کند که به نظر این عامل نیز در میزان کم بازدید‌ها تاثیر داشته است. در مراسم‌های امی دو سال گذشته به عنوان مقدمه، در ابتدا مراسم فرش قرمز امی برگزار می‌شد.

برنده بزرگ این دوره از جوایز امی سریال «شیتز کریک» بود که در بخش‌های مختلف قسمت سریال‌های کمدی جوایز اصلی را دریافت کرد. کمپانی HBO به لطف سریال «نگهبانان» توانست در صدر  کمپانی که آثارش بیشترین جایزه را دریافت کرده اند قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار