نگهداری و توزیع واکسن کرونا، چالش جدید در مسیر عرضه آن

طبق بررسی دانشمندان، توسعه و تجاری سازی واکسن اختراع شده برای کرونا یک مانع ساده اما بسیار بزرگ دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد موانع و چالش‌هایی زیادی در برابر تولید واکسن کرونا وجود دارد. مردم سراسر جهان منتظر تولید آن هستند تا به زندگی معمولی خود بازگردند و جلوی این همه گیری را بگیرند.

تاکنون تلاش‌های زیادی برای تولید واکسن صورت گرفته است، اما دانشمندان هر چه جلوتر می‌روند با مشکلاتی جدیدتری روبرو می‌شوند. یکی از جدیدترین مسائل در توسعه و تجاری سازی واکسن پیش آمده، نگه داری و ذخیره واکسن در درمای ۸۰ درجه زیر صفر است که توزیع و حمل و نقل واکسن را با مشکل روبرو می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت تاکید زیادی بر توزیع عادلانه واکسن دارد و طرحی به نام کواکس را راه اندازی کرد تا توزیع عادلانه صورت بگیرد اما شرایط نگه داری واکسن باعث شده تا حمل نقل آن بسیار پیچیده شود و ممکن است واکسن نیاز به جابجایی بین قاره‌ای داشته باشد و طرح سازمان جهانی عملی نشود.

در حالی که هنوز هیچ واکسنی در جهان تأیید نشده است، اما آماده سازی برای واکسیناسیون گسترده در حال انجام شدن است. یک شرکت آمریکایی در تلاش است تا دریابد که چگونه می‌توان صد‌ها میلیون دوز واکسن را در دمای بسیار سرد نگه داشت.

استفان مریسون رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و بین المللی، یک شرکت تحقیقاتی گفت: هواپیما‌ها، کامیون‌ها و انبار‌ها باید دارای فریزر بسیار قدرتمند باشند و ویال‌های شیشه‌ای باید در برابر دمای بسیار پایین مقاومت کنند. او ادامه داد که این شرایط دمایی گسترش و توزیع واکسن را محدود می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار