زنگ ایثار و شهادت در مدارس تربت جام نواخته شد

همزمان با هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت، ایثار و شهادت در مدارس تربت جام نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آریا منش رئیس آموزش و پرورش تربت جام در مراسم نواختن زنگ مقاومت، ایثار و شهادت در یکی از مدارس این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس منجر به عزت و افتخار مردم سلحشور و دلاور ایران در جهان شد.

او با گرامیداشت یاد و نام و خاطره سرداران شهید، مدافعان سلامت، امنیت و مدافعان حرم افزود: ملت انقلابی ایران درگام دوم انقلاب با گرامیداشت دفاع مقدس پیروزی بزرگ خود را درمقابل ارتش جهان به سرکردگی استکبار جهانی جشن می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش تربت جام ادامه داد: شهدا نخبه‌هایی بودند که با خدا معامله کردند و نخبه کسی است که در همه زمینه‌ها و صحنه‌ها نخبه باشد، دانش آموزان در سنگر تعلیم و تربیت بهترین فرصت را برای نخبه شدن دارند.

سرهنگ ابوطالب جوان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام نیز با گرامیداشت جانفشانی ملت انقلابی ایران در ۸سال دفاع مقدس و چهل سال انقلاب اسلامی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) گفت: هرآنچه که از دین داریم و بهره می‌بریم باید مدیون جانفشانی سالار شهیدان و اهل بیت پیامبر (ص) و دفاع مقدس باشیم.

او افزود: امام حسین (ع) برای اصلاح دین و امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد و امروز این فریضه الهی در جامعه کم رنگ شده و باید احیا گردد، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نشات گرفته از فراموشی امر به معروف و نهی از منکر است.

فرمانده سپاه تربت‌جام ادامه داد: بیش از ۸۰ کشور صدام را در جنگ علیه نظام اسلامی همراهی کردند که در جنگ از بالغ بر ۴۰ کشور اسیر گرفتیم؛ به این معنا که استکبار جهانی به کشور ما حمله ور شده بود.

جوان بیان کرد: برای دفاع از اسلام و انقلاب ملت قهرمان و انقلابی ایران بیش از ۲۰۰هزار شهید تقدیم کردند که نیاز به حفظ و حراست از این دستاورد‌ها است.

او تصریح کرد: وعده‌های نصرت الهی را در طول چهل سال انقلاب و دفاع مقدس شاهد بوده و هستیم و با مقاومت یک وجب از خاک را به دشمن نداده ایم.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.