فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر همراه با یادداشتی از حسین مسافرآستانه منتشر شد.

 به گزارش  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی،حسین مسافرآستانه،دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به مناسبت انتشار فراخوان این رویداد چنین نوشته است:سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را در حالی پیش رو داریم که حال‌واحوال زمین چندان خوب نیست و انسان در همه جای این کره خاکی روزگار سختی را تجربه می‌کند. روزگاری که پیش از این، تاریخ معاصر کمتر به خود دیده است.

پیش‌تر از این بسیار شاهد بودیم که هرگاه عرصه زندگی بر انسان تنگ آمد و بشر در شداید و بحران‌های زندگی گرفتار شد و استیصال، یاس و افسردگی بر او چیره شد این هنر بود که با جلوه‌گری هرچه تمام‌تر امید را به ارمغان آورد و احوال جامعه را بهبود بخشید. جشنواره تئاتر آوینیون یکی از نمونه‌های بارزی است که جامعه مایوس و افسرده فرانسه بعد از جنگ جهانی دوم را با احیاء روحیه امید، به زندگی و تلاش برگرداند.

اهمیت و نقش هنر به ویژه تئاتر (به دلیل ارتباط رویاروی بیشتر)، در شرایط بحران‌زا بیشتر از هر زمان دیگری نمود پیدا می‌کند. این دوره از جشنواره در حالی برگزار می‌شود که مردم در شرایط سخت کرونایی زندگی می‌کنند، در این میان عده‌ای هستند که جلوه‌ای تاریخ‌ساز از شکوه انسانیت را به نمایش می‌گذارند. کسانی که تحت عنوان مدافعان سلامت با گذشتن از جانشان آفریننده لحظات زیبایی از انسانیت هستند.

 در جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر، هنرمندان نیز با تاسی از جامعه محترم پزشکان، پرستاران و دیگر عزیزان درگیر در حوزه درمان (مدافعان سلامت) در همین روزگار سخت با حضور در صحنه‌های تئاتر و براساس رعایت تمام شرایط با آفرینش لحظات زیبایی از انسانیت آثاری را به نمایش خواهند گذاشت که خاطره‌ساز خواهد شد و در جهت ایجاد امید و حال خوب مردمان شریف این کشور، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

 طبیعی است که حال‌وهوای برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر نسبت به تمام دوره‌های پیشین متفاوت خواهد بود. شکل برگزاری (چگونه برگزار شدن) جشنواره تابعی از شرایطی است که ستاد ملی کرونا اعلام خواهد کرد.

 قطعا بهره‌مندی از فضای مجازی بخشی از فعالیت ستاد برگزاری این دوره از جشنواره خواهد بود و همچنین چگونگی استفاده از فضای فیزیکی (سالن نمایش یا فضای باز) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مدنظر است. به هر صورت آن‌چه مهم است این است که تئاتر در چنین شرایطی رسالت حضور موثرتر برای همراهی و همدلی و ایجاد روحیه مقاومت و نشاط را دارد و هنرمندان علیرغم دشواری‌های پیش رو در انجام این رسالت فرهنگی و هنری همراه مردم خواهند بود.

فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

 نمایش‌های صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در یک بخش «رقابتی» (مسابقه‌ بزرگ تئاتر فجر) و یک بخش «غیر رقابتی» (بخش ویژه) اجرا خواهند شد و حداکثر ظرفیت پذیرش آن‌ها به ترتیب ۳۲ و ۲۵ اثر خواهد بود. بخش خیابانی نیز با پذیرش حداکثر ۳۵ نمایش برگزار خواهد شد.

فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

در بخش خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر بخشی ویژه تحت عنوان «سرباز انقلاب» در نظر گرفته شده است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و همچنین تکریم و پاسداشت مقام شامخ سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری و حمایت بنیاد شهید و ایثارگران برگزار خواهد شد.

 پیش از این فراخوان بخش‌های «مسابقه نمایشنامه‌نویسی» و «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شده بود. فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر پیوست خبر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار