یک بال سارگپه در طبیعت تالاب کانی برازان رهاسازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: یک بال سارگپه بعد از تیمار، توسط قرق بانان تالاب کانی برازان در دامان طبیعت رهاسازی شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: یک بال پرنده از نوع سارگپه که توسط مردم به اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تحویل شده بود، بعد از تیمار توسط قرق بانان تالاب کانی برازان در دامان طبیعت رهاسازی شد.

سخنور افزود: طی این ماه ۱۰ بال پرنده شامل سارگپه، لک لک، دلیجه و حواصیل بعد از تیمار به دامان طبیعت برگردانده شدند.


بیشتر بخوانید


سارگپه پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه، رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد، طرح کلی بدنش قهوه‌ای رنگ با خال‌های سفید، قهوه‌ای تیره و سیاه بر روی سطح پشتی، کمر و بال و خال‌های متراکم‌تر بر روی سطح شکمی و سینه‌هایش است.

این پرنده اندکی کم‌جنب‌وجوش که تنوع رنگی زیادی دارد و معمولا از روی عادت‌های رفتاری، ژست‌های نشستن و گردن کوتاهش قابل شناسایی است.

تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد مهمترین سایت پرندگان مهاجر زمستان‌گذران در ایران است و هرساله تعداد بسیار زیادی از انواع پرندگان در گونه‌های مختلف در فصل سرما برای استراحت و تغذیه به این تالاب مهاجرت می‌کنند به طوری که تنوع پرندگان در این تالاب در زمستان به حداکثر خود می‌رسد.

شهرستان مهاباد با ۲۴۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.