در دوران دفاع مقدس اقتدار شرق و غرب درهم شکست

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و سلحشوری ملت ایران و دورانی بود که اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را به همه دنیا ثابت کرد و اقتدار شرق و غرب را درهم شکست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   آیت الله «مصطفی علما» روز سه شنبه در نشستی با فرماندهان نیرو‌های مسلح استان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، به وجود فضای معنوی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اشاره و یادآوری کرد: معنویتی که در جبهه‌های ما وجود داشت نظیرش در هیچ کجای جهان پیدا نمی‌شود، رزمندگان ما اهل دعا و نیایش و نماز شب بودند و خداوند متعال نیرویی چند برابر به آن‌ها عنایت کرده بود و نتیجه همانی شد که همگان دیدند.

او ادامه داد: به فرموده حضرت امام (ره) رزمندگان ما یک شبه ره صدساله را رفتند و حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ کم نظیر و برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.

آیت الله علما، همچنین با اشاره به نقش حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس، گفت: دم مسیحیایی ایشان، پیام‌هایی که صادر می‌کردند و روحیه‌ای که به رزمندگان می‌دادند باعث شد ورق جنگ خیلی زود به نفع کشورمان برگردد و در اغلب عملیات‌ها پیروز باشیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امام راحل (ره) قدرت شرق و غرب را به چیزی حساب نمی‌کرد، یادآور شد: ایشان هرگز مقابل ابرقدرت‌ها سرخم نکرد و نتیجه اش را امروز در اقتدار جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های خیره کننده کشورمان در حوزه‌های مختلف می‌بینیم.

او همچنین با اشاره به امنیت مطلوبی که در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: این امنیت مرهون تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی ماموران پلیس و دیگر نهاد‌های نظامی و امنیتی است که اجازه هرگونه عکس العمل را از دشمنان گرفته است.

آیت الله علما گفت: دشمنان تلاش زیادی برای برهم زدن امنیت جامعه می‌کنند، اما به فضل الهی و با حضور مقتدرانه نیرو‌های مسلح در دستیابی به اهدافشان بازمانده و شکست پشت شکست نصیبشان می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین بااشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عمل به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، از زائرانی که در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی قصد سفر به عتبات عالیات را دارند خواست با توجه به بسته بودن مرز‌ها و ممنوعیت سفر از این اقدام صرف نظر و به توصیه‌های مقام معظم رهبری گوش فرا دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار