خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی اردبیل در سایت‌های اینترنتی ممنوع است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل در سایت‌های اینترنتی ممنوع است.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: مشاهده می‌شود که برخی مبادرت به درج آگهی و انتشار فروش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سایت‌های اینترنتی می‌کنند که این موضوع منجر به اختلال در روند سرمایه گذاری حقیقی، منتفع شدن دلالان زمین و سوداگران و تحقق جرائم اقتصادی همچون کلاهبرداری و انتقال مال غیر شده است.

او اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی با انعقاد قرارداد حق بهره برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی، نسبت به واگذاری حق بهره برداری اراضی به آنان اقدام می‌کند و پس از انجام تعهدات از سوی طرف‌های قرارداد، عرصه را به نام آنان انتقال قطعی می‌نماید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل این تعهدات را اخذ گواهی پایان کار ساختمانی، اخذ پروانه بهره برداری، تسویه حساب مالی و پرداخت قیمت منطقه‌ای ملک برشمرد و افزود: طرف‌های قرارداد پس از انجام تعهدات خود می‌توانند نسبت به انتقال قطعی سند به نام خود اقدام کنند.

اهلی ادامه داد: اشخاصی با هدف انجام عملیات سوداگری و سفته بازی قصد برهم زدن تعادل عرضه و تقاضای زمین در شهرک‌های صنعتی را دارند و بدون انجام مراحل فوق در انتقال سند، نسبت به درج آگهی و فروش اراضی در سایت‌های اینترنتی اقدام می‌کنند که این امر منجر به ضرر و زیان عده‌ای از خریداران شده است.

او افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای جلوگیری از دست اندازی سفته بازان و دلالان در شهرک‌های صنعتی و حمایت از سرمایه گذاران واقعی، نسبت به فعالیت این گروه در سایت‌های اینترنتی هشدار داده و تقاضا دارد در صورت مشاهده هرگونه سوء جریان مربوطه، گزارش آن را به سامانه پاسخگویی به شکایات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به نشانی www.isipo.ir یا دورنگار مدیریت حراست به شماره ۸۸۷۷۰۷۹۹ ارسال نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در پایان یادآور شد که بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی و مفاد بند (۴) فصل (د) دفترچه قرارداد حق بهره برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت مالکیت رسمی دولت، هرگونه نقل و انتقال حقوق قراردادی تحت هر عنوان بدون اخذ مجوز کتبی از شرکت شهرک‌های صنعتی محمل قانونی نداشته و فاقد اعتبار می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.