کارزار مبارزه فرهنگی و رسانه‌ای ماده مخدر شیشه و گل در رشت

کارزار مبارزه فرهنگی و رسانه‌ای ماده مخدر شیشه و گل با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پارک سبزه میدان رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه کارزار مبارزه فرهنگی و رسانه‌ای ماده مخدر شیشه و گل با هدف آگاهی بخشی هرچه بیشتر مردم به ویژه نسل جوان از اثرات سوء مصرف این مواد مخدر صنعتی است، گفت: گل و شیشه ۲ ماده خطر ناک مخدر است که مصرف آن میان بانوان و جوانان شایع پیدا کرده است.

او، با بیان اینکه برخی از عاملان قاچاق با بهره گیری از فضا‌های مجازی اقدام به تبلیغ این ۲ ماده مخدر مبنی بر اینکه با مصرف آن به کاهش وزن و تناسب اندام دست می‌یابیم و این مواد موجب افزایش شور و نشاط می‌شود، افزود:این ۲ ماده علاوه بر اعتیاد آوری، همچنین موجب اثرات سوء و جبران ناپذیری هم می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان به نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از رسانه‌ها می‌توان به آگاهی بخشی افراد و هوشیاری آنان مقابل زیان‌های استفاده از مواد مخدر بیش از پیش بهره گرفت.

نحوی نژاد از تداوم اجرای این کارزار در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۳۲ محله آسیب پذیر، مکان‌های آموزشی، فرهنگی و نظامی تحت پوشش خدمات آگاهی بخشی بهزیستی استان هستند.

او با بیان اینکه پارسال ۷۵۰ هزار نفر تحت خدمات آگاهی بخشی نسبت به اثرات مخرب مواد مخدر قرار گرفتند، افزود: ۳۰ هزار نفر نیز پارسال تحت درمان و بازتوانی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد: هم اکنون ۵۵ مرکز اقامتی ترک اعتیاد با پذیرش حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آقایان و بانوان در استان فعال است.

همچنین در کارزار یک روزه مبارزه فرهنگی و رسانه‌ای ماده مخدر شیشه و گل، اسماعیل حیدری آزاد ،  دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و مردم و مسئولان برای کاهش اعتیاد تاکید کرد و گفت: در سایه کمک یکدیگر است که می‌توانیم علاوه بر آگاهی بخشی جوانان نسبت به اثرات مخرب مواد مخدر، همچنین به کاهش اعتیاد نیز کمک کنیم.

او با بیان اینکه اعتیاد فقط خانواده شخص معتاد را درگیر نمی‌کند، بلکه همه جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: باید از ظرفیت اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی هرچه بیشتر از این بلای خانمان سوز بهره گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگیلان با اشاره به اینکه برخی از سودجویان با تبلیغ دروغین مبنی براینکه مصرف مواد مخدر گل و شیشه موجب سلامت روح و روان می‌شود، تصریح کرد: در مقابل این توطئه‌ها باید رسانه‌ها هم پای کار آیند و اثرات مخرب این ۲ ماده مخدر صنعتی را به مردم معرفی کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.