استاندار بوشهر:

راه پیروزی در جنگ اقتصادی، بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس است

استاندار بوشهر گفت: اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی پیروز شویم باید به فرهنگ دفاع مقدس برگردیم که خودباوری، توجه به ظرفیت‌های داخلی، انسجام ملی و مشارکت همگانی رئوس آن بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند  استاندار بوشهر در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به ضرورت‌های بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر شعار نه شرقی و نه غربی و برگرفته از مکتب اسلام و تشیع بود و از همان ابتدا توطئه‌ها علیه این نظام شکل گرفت.

او افزود: وقتی دشمنان با توطئه داخلی نتوانستند انقلاب اسلامی را از پا در آورند در گام بعدی جنگ تحمیلی و حمله نظامی را با پرچمداری صدام و حمایت ابرقدرت‌های شرق و غرب آغاز کردند.

استاندار بوشهر ادامه داد: خودباوری، مشارکت همگانی و انسجام ملی و حضور جوانان و رهبری منحصر به فرد امام راحل موجب شد نه تنها در جنگ شکست نخوریم بلکه پیروز میدان جنگ هم باشیم.

گراوند با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور گفت: دشمنان پس از تحریم‌ها در دوران جنگ تحمیلی، در سال‌های اخیر به این فکر افتادند که جنگ جدیدی راه بیندازند و در کنار جنگ اقتصادی، با تحریف و استفاده از امپراتوری‌های خبری تلاش می‌کنند مردم را از نظام و کشور ناامید کنند.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: تحمل قدرت نوظهور ایران مبتنی بر دین و اعتقادات دینی برای دشمنان ایران کاری دشوار است.

استاندار بوشهر گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر موضوع اقتصاد را به عنوان دغدغه و اولویت مهم کشور قرار دادند زیرا یکی از روزنه‌های آسیب رسان به کشور، مسائل اقتصادی است.

گراوند عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی در مقابل دشمن پیروز شویم باید به فرهنگ دفاع مقدس برگردیم و خودباوری، توجه به ظرفیت‌های داخلی، انسجام ملی و مشارکت همگانی را که از رئوس مهم فرهنگ دفاع مقدس بود، تقویت کنیم.

او با اشاره به اهمیت توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود کشور برای گذر از این شرایط، افزود: با وجود ظرفیت‌ها و استعداد‌های موجود در استان، انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نهایت همکاری را برای تسهیل در امر تولید و سرمایه گذاری به کار گیرند.

استاندار بوشهر با اشاره به گزارشی از عملکرد اقتصادی و تولیدی استان بوشهر گفت: امسال، ۳۲ طرح در بخش جهش تولید و ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شده است ضمن اینکه ۱۵۴ طرح اقتصادی و تولیدی با ۶۰ درصد پیشرفت در استان داریم که تکمیل این طرح‌ها، فرصت بسیار خوبی برای رونق تولید و اشتغال خواهد بود.

گراوند، کمک به ۱۰۱ واحد تولیدی، فعال کردن ۵۸ واحد تولیدی راکد، احیای ۹ واحد تملک شده از سوی بانک‌ها و نوسازی و بهسازی ۲۹ واحد تولیدی در استان را بخشی از اقدامات صورت گرفته برای رونق و جهش تولید برشمرد.

در پایان این آیین تولید کنندگان برتر استان در بخش‌های مختلف تجلیل شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.