سخنگوی وزارت کار خبر داد؛

جزئیات نحوه رسیدگی به درخواست متقاضیان کمک هزینه معیشتی

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه رسیدگی به درخواست متقاضیان کمک هزینه معیشتی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد شمس سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از زمان افزایش قیمت بنزین، دولت بسته حمایتی-معیشتی را به ۷ دهک پایین جامعه پرداخت کرد.

او با بیان اینکه براساس ثبت نامی که در سامانه حمایت صورت گرفته است، بیش از ۸ میلیون سرپرست خانوار مجدد درخواست دریافت بسته معیشتی خود را ثبت کرده‌اند، گفت: پرونده بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان بررسی شده است.

شمس ادامه داد: به درخواست رسیدگی مجدد پرونده یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از افراد پاسخ مثبت داده شده است.

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرصت ثبت درخواست رسیدگی همچنان در سامانه حمایت وجود دارد، گفت: بیش از ۹ ماه است که بررسی‌ها در حال انجام است و بعید است که موردی رسیدگی نشده باشد.

شمس افزود: اولین مرحله پرداخت بسته حمایتی در سه بخش و در تاریخ‌های ۲۷ آبان، ۲۹ آبان و ۲ آذر ماه ۹۸ پرداخت شد و مراحل بعدی نیز هر ماه در تاریخ مشخصی توسط سازمان برنامه و بودجه به حساب سرپرستان خانوار پرداخت شده است.

او با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند همچنان در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت نام کنند، ادامه داد: بعد از اینکه بسته حمایتی به این افراد تعلق گیرد، پیامکی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

شمس افزود: فرآیند رسیدگی اعتراضات بین ۲۰ روز تا یک ماه طول می‌کشد.

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: لیست مشمولان به سازمان برنامه و بودجه ارائه و پرداخت از سوی آن‌ها انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
اسماعیل
۱۵:۳۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
فکر نکنم از من بد بخت تر وجود داشته باشه باید تحقیق متوجه میشید پس چرا به من تعلق نگرفت تو سایت هم واسه ثبت نام نمیتونم بام به من ندادم آخه پس به کیا دارن میدن
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۰۱:۵۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
آقای شمس شما قرار بود وام یک میلیونی جاماندگان وخانواده های 5نفر به بالا رو در اواخر شهریور واریز نمایید ولی تا این لحظه پرداخت نشده لطفاً شفاف سازی وبا مردم گرفتار روراست باشید این دیگر وام است ولی چرا واریز نکردیید
آخرین اخبار