کرونا ۷۸۵ نفر از کادر درمان را مبتلا کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۸۵ نفر از کادر درمان به کووید ۱۹ مبتلا و از این تعداد ۱۵۳ نفر بستری شدند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۸۵ نفر از کادر درمان به کووید ۱۹ مبتلا و از این تعداد ۱۵۳ نفر بستری شدند، گفت : تعدادی از مدافعان سلامت استان نیز جان خود را در راه حفظ سلامت مردم از دست دادند.

او با بیان اینکه در چند ماه گذشته و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مسئولان استان همکاری بسیار خوبی با دانشگاه داشتند، گفت : نیرو‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استان همواره در شرایط سخت و بحرانی اقدامات و خدمات قابل توجهی را انجام داده اند و در بحران کرونا نیز در حفظ سلامت شهروندان همراهی بسیار شایسته‌ای داشتند.

او افزود: در دوران دفاع مقدس مدافعان سلامت با تمام توان و داوطلبانه در کنار رزمندگان عزیز بودند و تقدیم ۱۷ شهید از کادر بهداشتی درمانی استان در زمان جنگ تحمیلی در استان گویای این امر است.

او افزود: همواره در شرایط سخت همچون زلزله و سیل اولین گروه‌ها نیرو‌های سپاه و ارتش بودند که به همراهی مردم آمدند و در هنگام شیوع کرونا نیز این نیرو‌ها به عنوان پشتوانه مدافعان سلامت خدمات ارزنده‌ای در مقابله با ویروس منحوس کرونا داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در زمان شیوع کرونا تمام همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی از اعضای هیات علمی گرفته تا پزشکان وپرستاران تلاش صادقانه‌ای در کنترل بیماری و حفاظت از جان مردم داشتند و دراین مدت با ایثار و از خودگذشتگی بسیجی وار به مردم خدمت کردند.

مرادی افزود: در این مدت محققان دانشگاهی کار‌های خوبی انجام دادند و با تلاش محققان و کارآفرینان حوزه سلامت، استان در تولید ماسک از استان‌های اول کشور بود.

او گفت: در این روز‌های سخت در دانشگاه هیچ‌گاه تنها نبودیم و به عنوان نمونه در بحث غربالگری نیز ۱۶ هزار بسیجی استان همکاری بسیار خوبی با دانشگاه داشتند.

او ادامه داد: بیمارستان‌های امام حسین (ع)، نیروی انتظامی و ارتش در پذیرش بیماران مبتلا به کووید در شرایط بحرانی کمک‌های شایانی داشتند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.