آغاز مرحله سوم کمک مومنانه از ۱۷ ربیع الاول

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: مرحله سوم کمک مومنانه از ۱۷ ربیع الاول تا پایان سال اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اولویت‌های مرحله سوم کمک مومنانه ،کمک رسانی به اشتغال، درمان، آزادسازی زندانیان و ازدواج آسان  است.

او رزمایش کمک مومنانه را تجلی رفتار الگویی بسیج معرفی کرد و گفت: این رزمایش از نیمه شعبان در یگان فعالیت ۵۴ هزار پایگاه مقاومت در مساجد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

او افزود: در مرحله نخست این رزمایش که تا پایان ماه رمضان بود ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین افراد نیازمند و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

او گفت: مرحله دوم نیز در ۳ ظرفیت زمانی دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر در حال انجام است و سبد حمایتی شامل بسته معیشتی، کارت هدیه، جهیزیه، تسهیلات اشتغال، لوازم التحریر و کیف و کفش در بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

سردار زهرایی افزود: در طول ۲ ماه، یک میلیون و ۹۹۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده و قرار است تا پایان دهه پایانی صفر ۲۰ هزار جهیزیه توزیع شود.

او با بیان اینکه مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در بسیج عینیت می‌یابد گفت: این شبکه مویرگی مردم با الزام رفتار نمی‌کند بلکه با الهام رفتار می‌کند.

او افزود: بسیج براساس اقتضائات و شرایط، آتش به اختیار عمل می‌کند و الگو‌هایی که ارائه می‌دهد، قابل تکثیر است.

سردار زهرایی گفت: بسیج سعی دارد با تعامل خود با سایر سازمان‌ها و نهادها، رویه‌ای هدفمند، انسجام بخش و اثر بخش داشته باشد.
رئیس بسیج سازندگی، رسالت اصلی این سازمان را هم افزایی بین بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: ساخت مسکن محرومین، محرومیت زدایی، ایجاد جاده بین مزارع، زیر سازی‌های اشتغال و آب روستایی از اولویت‌های کاری این نهاد است.

او گفت: اتکای سازمان بسیج سازندگی بر نیرو‌های بسیجی، باعث شده است تا ۱۰۰ درصد کار‌ها را با حداقل ۷۰ درصد منابع دولتی تحویل دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه هم اکنون اقناع سازی سیستم اداری بر مردم سالاری، قبول اقتصاد مقاومتی و افزایش ضریب مردم از اولویت‌های رویکرد‌های این سازمان است افزود: سعی داریم با پشتیبانی نرم افزاری شرکت‌های دانش بنیان را نیز ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.